Gå til innhold

noen her som bruker kondom som prevansjonsmiddel her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært å tatt ut hspiralen i dag for fikk jeg 10000000000vis av kviser av den. tenkte å begynne på p piller, men jeg og kjæresten snakket også om å bare bruke kondom så slipper jeg å stappe i meg hormoner.

er småbarns foreldre begge to. to stk hver:-) så da sier det seg selv at vi ikke får til å være så veeeldig spontane når det gjelder å ha sex;-)

men lurer på om noen har noen erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gjør det.

jeg nekter å bruke hormonprevensjon av noe slag og kobberspiral frister ikke da jeg har hørt at mange blør så fælt av den.

brukte cerazette etter fødselen men jeg blødde så ujevnt og nesten hele tiden så jeg slutta på dem for et par uker siden. da er det bare gummi igjen så da blei det det.

men jeg er veldig førnøyd jeg altså. plages ikke nevneverdig av at vi må stoppe for å ta den på. er ikke sååå turn off som mange skal ha det til.

(gubben har ingeting imot det.. uansett har han godt av en liten pause)

dessuten er det jo såååå greit etterpå!! man slipper alt griset som skal ut igjen, gjerne over et par dager, og man slipper å måtte ligge på den våte flekken etterpå;)

Skrevet

ja, kommer på flere og flere fordeler jo mer jeg tenker på det:-)

flere som har erfaringer?

Skrevet

Vi har brukt det både før første unge og mellom graviditetene. Veldig greit å slippe hormonene. Og så var det bare å ikke bruke de når vi begynte prøvingen på nr.2.

Skrevet

ja vi bruker det. for å slippe hormoner.. pluss det er jo veldig sikkert!!:)

Skrevet

Jeg blødde også nesten hele tiden med cerazette, og får masse kviser med en gang jeg begynner på noe med hormoner i...

Så her går det i kondomer. Eneste ulempen er at vi ikke alltid er like flink til å "huske" å ta på...

Skrevet

vi bruker bare kondom, fordi jeg har hjertefeil og pacemaker, så jeg kan ikke bruke noe annet.. funker veldig greit her...

Skrevet

Vi bruker også bare kondom. Jeg tåler ingenting av hormoner, så det er det som fungerer best for oss...

Skrevet

Jeg synes heller dere burde streilisert dere, så hadde dere sluppet dette tullet med kondomer osv:-)

Skrevet

jeg skal ha flere barn etterhvert yppert så det er ikke noe jeg skal gjøre de første årene, men kanskje når jeg er helt sikker på at jeg ikke skal ha flere:-)

regner med at krangle yppert er ute etter at jeg skal frike ut og hyle høyt at den kan mannen gjøre og sånt, men faktisk så har jeg den forståelsen over at en mann ikke vil klippe strengene sine, og siden jeg ikke kommer til å ha noe problem senere å stenge eggbutikken min så.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...