Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg har tatt meg selv noe helt rått i nakken.

Jeg har hatt tannlegeskrekk av en annen verden og ikke gått før jeg har MÅTTET tidligere. Og da helst kun til tannlegevakten, for de trenger man jo ikke forholde seg til på noen måte. Bare inn og ut igjen fortest mulig.

Men, nå har jeg funnet meg en tannlege. Fikset en knukket tann (4 behandlinger så langt) og forrige uke var jeg ferdig.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg tilbake, men jeg har to tenner til som egentlig må fikses og har bestemt meg for å ta alt nå mens jeg har muligheten.

Så jeg går FRIVILLIG til tannlegen (har egentlig vært det de to siste gangene også, kunne latt være å gjøre ferdig jobben og gått flere gode år)

Så jeg ER veldig stolt av meg selv, men jeg gruer meg som ei bikkje til i morgen tidlig, hvor jeg skal tilbake og begynne på neste tann. (som kanskje må rotfylles)

Så d trenger jeg litt oppmuntring!

Pliiiz?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, jeg vet hvordan du har det! Måtte selv til tannlegen nylig etter maaaaange år, og det var grusomt (men godt når det var gjort da;).

Du er gravid, så du kan vel neppe ta valium, men det fikk jeg, hehe. Lalalala... ikke så ille oppi stolen da! :P

Mitt råd for nattesøvnens skyld. Ikke tenk på det. Blokk det ut. Du må gjøre det uansett, og dess mer du tenker på det, dess mer vil du grue deg.

Lykke til, dette går bra!! =)

Skrevet

Uff, jeg vet også hvordan du har det, jeg har en GRUSOM tannlegeskrekk. Da jeg var høygravid måtte jeg til tannlegen for å fikse begge fortennene som ble knekt etter et stygt fall. Jeg var så fornøgd med denne tannlegen at jeg har faktisk gått 2 (!) ganger frivillig etter det, for å tette igjen diverse hull, selvsagt ikke uten den frykten du beskriver nå.

Etter egne erfaringer så er det vel ikke noe jeg kan si nå som fjerner frykten, men det jeg kan si er at jeg alltid er like overasket over hvor lite ille det faktisk er, etter alt er overstått. Også er det jo greit å tenke på at det er bedre å fikse dem nå istedenfor en mye verre behandling om noen år.

Pluss at jeg kan gi deg en trøsteklem! Lykke til i morgen!:)

Skrevet

Du får bedøvelse ved rotfylling, så du kjenner ingenting:)

Har rotfylt 4 tenner, så jeg veit :)

Jeg hadde tannlegeskrekk selv, men det var før jeg fant en alle tiders tannlege.

Så det er håp for deg og:)

Lykke til

Skrevet

Tusen takk Olga og juddellihuddelli!

Sada, jeg har rotfylt jeg også, og ingenting er en underdrivelse;)

For jeg er en av de raringene bedøvelsen ikke fungerer skikkelig på dessverre og mengdene som skal til for at det skal virke er for stor ifht at jeg er gravid (i ifht hva som er anbefalt at de gir også visstnok)

Så vondt gjør det nok dessverre.

Men det er ennå ikke sikkert jeg må rotfylle denne, det kan hende jeg slipper, det får jeg først vite i morgen når vi begynner.

*gruuue seg*

Tusen takk for oppmuntring jenter. Suger til meg ALT som er nå asså;)

Skrevet

Masse lykke til i mårra tillab!! Vet alt om tannlegeskrekk ja...

Men du er flink :D

Skrevet

Tannlegeskrekk her også:/

Skulle gått før jeg ble 18år og ikke fikk det gratis mer.

Gikk to ganger og turte ikke mer.

Nå kan jeg gå og få halv pris, men tør jeg det??

Huff, hater å ha tannlegeskrekk

Men må virkelig ta meg sammen jeg også!

Syns du er flink :) Det er verdt det, tenk når du går ut fra tannlegen på siste besøket, du kommer til å smile fra ende til annen og være stolt som en hane for at du klarte det ;)

Lykke til, skal tenke på deg :)

Skrevet

Lurte faktisk på, som belønning til meg selv når jeg er ferdig, å spandere på meg selv ekte tannlegetannbleiking også, som "gave" for at jeg har vært flink jente;) Hehe...

(veldig lyst, men veldig dyrt!)

Skrevet

Hehe:) Det hadde vært supert da! :P

Da kan du virkelig smiiiiiiiiile ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...