Gå til innhold

Ekkel lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag på vanlig kontroll.Nevnte for henne at jeg kanskje har bakteriell vagianose.Hun sa da at vi burde ta en gyn undersøkelse,å ta prøver for å finne det ut.Jeg spurte om hun ikke bare kunne skrive ut krem for problemet,siden jeg har hatt dette før,å vet at det bare er BV som stinker råtten fisk:-((( Men siden hun absolutt MÅTTE ta en undersøkelse,så greit nok....Men da hun bøyde seg frem,for å lukte om det luktet fisk synest jeg at hun gikk ALT for langt!!!!!! Gikk ikke skikkelig opp for meg før jeg kom hjem...Nå lurer jeg på om jeg overreagerer eller om legen er uproff?? Var virkelig pinlig og nedverdigende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere leger som gjør dette, fordi dette kan gi en god indikasjon på hva som plagene kan skyldes.

Skrevet

Syns vel ikke det var så ille, da fikk hun jo en indikasjon på om det var bakt.vaginose.

Før i tiden smakte legene på urinen til pasientene (feks for å sjekke om det var sukker i urinen), og DET er ekkelt det!!

Skrevet

Jeg tenker ogsaa at dette var innenfor normalen, men hun kunne godt tatt hensyn og sagt: "Er det i orden for deg om jeg faktisk lukter litt paa det, da faar jeg en bedre indikasjon og kan hjelpe deg bedre?" Eller lignende...

Selv hadde jeg en lege som to ganger proevde aa snu babyen min, som laa i seteleie. Andre gangen var helt ok, jeg var forberedt, han sa fra naar han startet og jeg konsentrerte meg og "var med". Det er jo ganske voldsomme greier naar man utvendig skal flytte paa en baby som er paa innsiden! Men foerste gang..........da bare tok han tak dypt inne oeverst paa magen og godt tak nederst paa siden av magen og tok skikkelig krafttak.............hehe, maa le naar jeg tenker paa det. Husker jeg gispet fram et: "Hva driver vi med naa???"

Oi, saa jeg vet hva det vil si aa bli overrumplet ja, men proev aa bare le av det. Jeg hadde nok ogsaa reagert av det, som du, det er intime greier, spesielt naar man lukter der nede, DET vil man jo ikke, paa et vis. Men se om du klarer aa le av det, saa slipper du aa slite deg ut paa dette... =o) Og si at neste gang hun skal snuse, setter du pris paa et aldri saa lite forvarsel...

Skrevet

Nei,dette kan ikke være normalt! Jeg ville ha anmeldt det! Hadde blitt fulstendig knust om det hendte meg!

Skrevet

Det er helt normalt. Men kan være lurt å informere pasienten om det på forhånd. Noen kan oppleve det støtende og rart. Det er da streng tatt ingen forskjell på å føle, se eller lukte seg fram til en diagnose, spesielt når lukt er et helt klart tegn på det. Diskuterte faktsik akkurat en slik sak med legen min, som fortalte at en pasient hadde kalt han et perverst svin fordi han luktet på det. Det kan alltdi være lurt å fortelle hva man skal gjøre.

Det er nok ikke noe å anmelde som noen nevner. Men skjønner det kan virke rart, men ville vel ikke oppleves støtende hvis hun hadde fortalt det på forhånd?

Skrevet

jeg har hatt BV en gang og da tok gyn en prøve inne i sjeden med en vattpinne, som hun luktet på. jeg tror jeg ville blitt litt fornærmet om hun hadd lent seg fremover og luktet uten å sagt ifra først. det er ubehagelig nok å sitte i stolen, spesielt når man har infeksjon..

Skrevet

trur eg hadde blitt veldig satt ut hvis legen lente seg fram og sniffa på dåsa.. haha!! uff, det kan vel ikke være helt vanlig, men må si at det høres mer riktig ut slik som anonym over ble undersøkt...

Skrevet

Legen må lukte på fluoren for å kunne stille diagnose, men h*n skal IKKE lukte direkte i underlivet på pasienten! Det riktige blir å bruke tupfer, vattpinne e.l. som kan føres opp til nesen. Så det så!

Skrevet

Haha anmelde det, tror ikke han mister autorisasjonen akkurat! Skjønner godt at det kan føles pinlig at en lege lukter på noe som du selv er veldig klar over at stinker men det kan være viktig for diagnosesettingen, akkurat som farge, konsistens, mengde osv.

En lege har helt annet syn på slikt enn pasienten. De gjør det hele tiden. En del av jobben. Noen pasienter ønsker å få en forklaring på forhånd og andre vil ikke "snakke om det".

Ta det for det det er; litt pinlig for deg men legen glemte det sannsynligvis idet du gikk ut av døra hans.

Skrevet

hahaha stakkars lege tenker bare jeg, skikkelig drittjobb:) :) usj

Skrevet

Det er helt normal prosedyre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...