Gjest Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Heisann jeg lurer på en ting..hvor lenge må en sykle på ergometer sykkel for at det skal hjelpe å gå ned i vekt? Jeg sykler i ca 70 minutter annen hver eller hver dag..Tempo ca fra 20-30. et operert kne så prøver å ta det litt rolig nå i starten... Ble så lei meg da ei venninne av meg mente at det ikke hjelper å sitte å sykle...Jeg har gått ned 5kg så noe må det da hjelpe... Hjelper sånn multi stepper? Jeg er så sjenert at jeg takler ikke tanken på å trene på studio.Liker å holde på hjemme når minsten sover...
frøydis m/ 4 Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har ikke peiling, men det er klart at det hjelper å sykle. Så flink du er som har gått ned så mye, og så god du er som orker å sykle så lenge inne. Men jeg er helt sikker på at all bevegelse hjelper på forbrenningen og du må bare stå på!!!
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Så bra at du trener! Sykling er kjempeflott trening og man brenner godt med kalorier. Legg gjerne på litt ekstra belastning og sykle i intervaller. F.eks lett oppvarming, så øker du på sånn at du kjenner det litt i låra og hiver etter pusten. Hold dette tempoet i 10 minutter, så utforkjøring og deretter ny pulstopp. Utfordre deg selv litt. Om du hiver inn litt sit ups, styrke for rygg og noen armhevinger, har du fått litt av alt. Treningsstudio er faktisk gøy. Det finnes mange sånne damer som deg. Jeg kjenner mange som egentlig ikke vil gå på helsestudio, men faktum er at de fleste av oss koser oss når vi gymper i vei til heftige toner. Jeg har mer enn nok med å passe på meg selv og mine bevegelser og bryr meg fint lite om hva de andre gjør.. Kom og bli med!!! Hvor bor du forresten??
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Blir nok litt langt til deg...Bor på søre sunnmøre.. Har bare trent i 2 uker nå, men motivasjonen er stor nå....VIL ned i vekt..Har prøvd studio og jeg takla det desverre ikke....En annen ting er at jeg må kjøre 4 mil tur retur så har ikke tid.Derfor må jeg finne på noe hjemme...Prøver å sykle litt intervaller,men kjenner på kneet at jeg må passe meg litt..Det er ikke så sterkt ennå..Pleier å sykle forran tven....da går tiden kjapt hehe
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Ok, da skjønner jeg det:) Du må passe på kneet ditt. Kan du legge inn litt andre øvelser som ikke går på kneet? Har du fått noe treningsopplegg fra fysio? Du har allerede gått ned 5 kilo. Det er mye. Du er godt i gang og trener ofte og lenge. Det er bra. Som sagt, kjør litt enkle styrkeøvelser på armer, mage og rygg. Det bygger muskler og muskler forbrenner fett. Svømming? bare for variasjonens del, tur på mykt underlag? Du er flink!!!!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Oi du er flink, 70 min.på sykkel er mye-klart det hjelper! Du ser jo allerede resultater på vekt og mål. All aktivitet hjelper, det viktigste er at man gjør noe man liker og varierer, slik at man ikke går lei så fort..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå