Gå til innhold

vippestol? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags vippestol har du/skal du ha til den lille? og hva koster/kostet den? ev hvor har du kjøpt den? =)

klarer ikke bestemme meg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Babybjørn sin, har vært veldig, veldig fornøyde med den!

Glem testene i foreldre og barn, maken til ubrukelige tester skal man lete lenge etter. De kommenterte på det som en grov sikkerhetsfeil at den ikke kan brukes til barn på 20 kg. Hallo, hvem setter et barn på 20 kg i en vippestol? Det står uansett i bruksanvisningen til stolen at den ikke skal brukes over 15 kg. De hadde også som et minus at det var lett å klemme fingrene i den? Det har aldri hverken lillegutt eller vi gjort. Nei - de testene deres har jeg aldri skjønt meg på!

Skrevet

Vi har også kjøpt Babybjørn. Kjøpte den på salg (minus 30 %) på Babyshop.

Skrevet

babybjørn ser veldig godt ut for de helt nye babyene. min lille lå godt i en vi prøvde på butikken. men jeg syns ikke den var noe for litt større babyer. mest pga av jeg ville ha en jeg kunne mate lillemann i etterhvert og det er nesten umulig da den vipper hele tiden. dessuten ville jeg ha en man kunne regulere i ryggen så babyen kunne få titte litt på andre ting enn bare taket. ang. pris så sa hun på utstyrbutikken her at den de har hatt hele tiden koster 700 men at den skal ut til fordel for en ny modell( tror det bare var en ny fargestripe jeg... idioter) den skulle koste 1200. synes nå det er litt stiv pris for noe man ikke får brukt så veldig lenge. men for all del. den er kjempegod for de aller minste. (ang. mating i stol vet jeg det er noen som har kjøpt babydan i tillegg for den vipper ikke i det hele tatt)

vi endte opp med en som heter titanium baby. den er kjempefin fra de er helt nye til de er ganske store! 500kr.

for de helt nye legges stolen helt flat. det er ikke noe kraftig vipp på den. etterhvert som de blir større og kroppskontrollen er bedre kan ryggen heves. det er flere posisjoner på den. man kan også heve sittedelen slik at babyen ikke sklir ut av stolen(er jo selvsagt belte da)

vi har stolen helt flat når han skal sove litt på dagen og har den i sittestilling når han bruker den ellers.

den er veldig fin å mate babyen i også. det er klosser under som man vipper over slik at stolen står støtt og ikke vipper. veldig kjekt.

den tåler ganske mange kilo og kan brukes som vanlig stol når babyen har blitt "stor". (15/20kilo tror jeg)

Skrevet

Eh babybjørn kan reguleres, den vipper ikke hele tiden, og barnet kan sitte veldig rett opp i den om du ønsker det. Sønnen vår på snart to KAN faktisk sitte i den fortsatt - selv om det ikke er der han helst sitter lenger. Det tar ganske lang tid før et barn når 20 kg ;)

Skrevet

uffda.. var ikke meninga å få babybjørn til å høres skikkelig dårlig ut og helt uten funksjon da! beklager.

mente at den vipper hele tiden mtp at når babyen leer på seg, så gjør stolen det også. en urolig unge i babybjørn sammen med grøt har jeg hørt ikke er helt heldig. men er helt sikkert andre som har bedre erfaringer. vet den kan reguleres men synes ungen min falt så langt bakover i stolen han prøvde selv om den var ganske høyt opp. kanskje det var en sliten stol han prøvde?? jaja.. har ikke all verdens erfaring med babybjørn.

men er jo en smakssak og dessuten er det jo opptil enhver hva de vil bruke stolen til. dette med mating i stol er jo ikke avgjørende for alle som skal ha vippestol;)

man må nesten bare prøve seg litt frem med de enkelte stolene og tenke på hvilke behov man vil dekke med en slik stol og bare gå derfra;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...