Gå til innhold

overtidsarbeid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om d finnes noen grense på hvor mange timer overtid du har lov å jobbe i tillegg til hfull jobb pr uke. event mnd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avhenger sikkert noe fra hvilken kontrakt du har, men den generelle regelen er over 9 timer pr dag, eller 40 timer i uka

Skrevet

10 timer i uka var det hvertfall før.

Skrevet

Sorry. Leste inne innlegget ditt skikkelig ;)

Fy til meg...

Skrevet

Fra arbeidstilsynet.no

"Kor mykje overtid kan arbeidsgjevaren påleggje?

Dersom vilkåra for å arbeide overtid er oppfylte, kan arbeidsgjevaren i kraft av styringsretten sin påleggje overtidsarbeid i inntil

10 timar i løpet av sju dagar

25 timar i løpet av fire samanhengande veker

200 timar i løpet av 52 veker

Samla arbeidstid* må ikkje overstige 13 timar i løpet av 24 timar.

Samla arbeidstid* må heller ikkje overstige 48 timar i løpet av sju dagar, eller 48 timar i gjennomsnitt i løpet av ein periode på åtte veker.

Før overtidsarbeid og meirarbeid blir sett i verk, pliktar arbeidsgjevaren, så sant det er mogleg, å drøfte med dei tillitsvalde kor nødvendig arbeidet er.

* Samla arbeidstid = alminneleg arbeidstid + meirarbeid + overtidsarbeid, sjå definisjonar øvst på denne sida"

Skrevet

altså.. man har lov å jobbe 37,5 timer og 10 timer overtid pr uke? forsto jeg deg rett? vet du noen plass mankan finne dette ut helt sikkert?

Skrevet

* 10 timer i løpet av sju dager

* 25 timer i løpet av fire sammenhengende uker

* 200 timer i løpet av 52 uker

* Samlet arbeidstid* må ikke overstige 13 timer i løpet av 24 timer.

* Samlet arbeidstid* må heller ikke overstige 48 timer i løpet av sju dager. Grensen på 48 timer kan gjennomsnittsberegnes over en periode på åtte uker. Adgangen til gjennomsnittsberegning innebærer at det i enkeltuker kan arbeides mer enn 48 timer, mot tilsvarende kortere arbeidsuke i en annen uke.

http://www.arbeidstilsynet.no/faktaside/vis.html?tid=28157

Sånn.. det var vel mer et svar på spørsmålet

Skrevet

150 timer pr mnd.... tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...