Gå til innhold

Når skal søsken få vite om begivenheten?


Canutte

Anbefalte innlegg

Har et barn på snart 8 år, som ønsker seg søsken mer en noe annet her i livet.. Regner med at når hun får vite det, så får mange vite det også gjennom henne....Det er bakdelen...men så har jeg heller ikke lyst at hun skal få vite det etter feks besteforeldre heller.usj ikke lett dette..Gleder meg iallefall til ho kan få vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en datter på seks år som også ønsker et søsken mer enn noe annet. I noen perioder prater hun om det HVER dag :) Og jeg kan nesten ikke vente med å fortelle henne det. Men som du også sier; forteller jeg det til henne for nok "alle" vite det :) Så jeg har tenkt å fortelle det til henne etter jeg har vært på første kontroll, som jeg skal ha i uke 9+5. Da er jeg nok klar for at det kan bli "offentlig" ;) Jeg synes også det er viktig at datteren min får vite det før besteforeldrene. Jeg synes hun skal få lov til å være den som forteller nyheten videre til familien :) Så det blir vel rundt uke 10 jeg slipper nyheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to barn pp 6 og 4..jeg har sagt t til mamma og stefaren min..men de skulle være veldig overrassket når ungene skal komme å si d til dem..har ikke sagt d til pappa å hans familie..han bor lenger vekke å da er d lettere å holde d hemmlig..tenkte de sko få fortelle d til de..å farmoren å den siden vet d heller ikke så de skal få si d til dem og:)jeg er 8+1 så jeg venter og til ca 10 uker..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei;-)

 

Me er visst i samme situasjon me to;-)

Har ein gut på snart 8 som lenge har venta på å få bll storebror...

Pga min elendige form i den sammenheng og med ein mann som jobbar offshore bestemte me oss for å informera den kommande storebroren tidlig. Eg er plaga med hyperemesis... ekstrem svangerskapskvalme... noko som fører til mange timer krølla rundt toalettet.... og når min mann er borte i jobbsammenheng er det ingen som kan avleda junior mens eg spyr, er trøtt osv.

Me gjorde det på den måten at me sa me hadde ein hemmelighet me hadde lyst til å dela med han, men at han då ik måtte røpa hemmeligheten for nokon.. Det synest han var spennande. No har han visst om dette i ca to veker og hemmeligheten er fortsatt godt bevart;-)

Me snakkar mykje med han om det. Veldig koselig og han har maaaange spørsmål;-) Og han eit kva som gjer at eg ikkje er i toppfom.

 

Lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også ei jente på 8 år som ønsker seg så inderlig søsken......jeg har vært endel dårlig og magen har vokst utrolig fort...derfor har vi valgt å fortelle henne det allerede nå.....er nå 7+5. Men det vi har sagt er at dette er vår lille hemmelighet sammen med henne....og at vi ikke kan si det til noen før mamma har vært hos legen igjen....for da får vi vite helt sikkert at det er en liten baby der inne....og hun har ikke fortalt det til en sjel....hun fryder seg over å ha en slik hemmelighet....når vi er sammen med andre voksne folk, visker hun meg i øret..."vet de om hemmeligheten vår mamma?"....og hun syns det er super gøy når jeg sier at de ikke vet noen ting :) Skal på neste kontroll når jeg er 9+3, så da regner jeg med at vi lar det bli offentlig informasjon ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stedatter på 7, og hun ønsker seg enten en hund eller en baby (helst baby). Det ser jo nå ut til at hun får det siste ønsket oppfyllt :-D

Jeg er foreløpig tidlig i svangerskapet, og vi kommer til (hvis vi klarere det) å fortelle det til alle på samme tid (uke 12) Skulle det gå galt, er det greit at hun ikke vet det tenker jeg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to barn på ni og ti år som har veldig lyst til å bli storebrødre. Jeg hadde en sa i august i uke ti, og selvsagt rett etter at vi hadde fortalt barna det. Derfor vil jeg denne gangen prøve å vente til etter at jeg har vært på tidlig ultralyd. Ikke enkelt, men vil spare dem hvis det skulle gå galt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...