skrotnissen Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 sønnen min fikk falsk krupp sist natt, og rett før vi gikk i barnehagen idag hadde han 37,55 i temp. jeg anså dette som feberfri, og sendte han i barnehagen... men da fikk jeg ungen i retur fordi alt over 37,0 var feber!!!???!!!! jeg ble skikkelig sjokkert! isåfall så har jeg konstant feber for min vanlige temp er 37.4... så skal man jo legge på 0,5 grader før det er feber... sønnen min er ganske varm av seg til vanlig og allmenntilstanden hans var helt sånn som den pleier... flere som har opplevd noe lingnende??
~sjiraff~ Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 37,55 betegnes vel ikke som feber men innenfor nomral temperatur om du spør meg..
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Den medisinske termen sier: Over 37.5 er feber Over 38 er høyfeber Finnes en mer "riktig" og medisinsk måte å si det der på, men det er hvertfall slik feber betegnes
skrotnissen Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2008 det trodde jeg også... skal ringe å høre med HS om dette, for i alt om barnet boka vi har står det at små barn ikke har feber før temp er 38 og oppover... har aldri hørt om at 37,0 er feber... skal ta det opp i barnehagen på foreldresamtale tenkte jeg....
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Om du skal legge til 0.5 grader kommer ann på hvor du måler, i endetarmen skal man ikke legge til.
skrotnissen Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2008 jeg mente at man skal legge på 0,5 på den tempraturen man vanligvis har før det er feber fordi temp i kroppen på små barn kan variere litt uten at de er syke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå