Gå til innhold

Bare et lite tips ang amming fra en nybakt mamma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg lå på føden fikk jeg låne sånne melkeoppsamlere av plast med silikonbakside med hull i midten for å ha brystvorta inni.. Jeg fikk låne de for å få frem brystvorta litt bedre slik at Marit skulle lettere få tak på den.

Men en ting jeg la merke til er at de stimulerte brystvortene såppas, at jeg fikk mye melk. Mulig jeg hadde fått mye melk likevel, mest sannsynlig, men ikke så mye som jeg faktisk fikk. Jeg gikk med disse oppsamlerne i bhen for at brystvorta skulle være klar til "bruk" hele tiden. Og melken rant... Måtte tømme de ofte.

Jeg trodde jeg kom til å bli "plaget" med så mye melk en god stund, og har fortsatt masse melk, men etter at jeg dro fra sykehuset i går, og har brukt bare vanlige ammeinnlegg, så har jeg forstått at disse oppsamlerne faktisk stimulerte brystene til å gi mye melk.

Og heller litt for mye melk enn for lite.

Jeg kjøpte også sånne oppsamlere selv, for de er jo gode å ha, spesiellt om morgenen, (da renner det melk hos meg) til å ha til den puppen man ikke ammer fra, men de jeg kjøpte var de som avent har, og de har en annen bakside enn de jeg lånte, og stimulerer ikke brystet på samme måten, ikke er de så gode å ha på heller, så kjøp de som Medela har. :)

Lykke til med ammingen damer. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vennen min :)

Hvordan går det med deg?? Tenkt masse på deg :D

Skrevet

Jo, her går det kjempe bra!!

Har fått en skikkelig sovedukke. :) Må vekkes for å spise nesten.. hehe...

Og med deg?

Skrevet

Skriver på den andre tråden vi, ok?? :D

Skrevet

Først vil jeg gratulerer så mye med tulla!

Tror jeg skal prøve sånne jeg. Godt tips! Jeg sleit så veldig med spesielt den ene puppen og lite samarbeidsvillig brystvorte. Hvorfor puppene/brystvortene (på et og samme menneske) skal være så forskjellig er for meg en gåte. Også var det utrolig smart når man skal amme at man bare lar melken flomme fra brystet som ikke ammes i den medelakoppen. Sist stoppet jeg strømmen med å holde fingeren mot brystvorten og det er jo ikke det beste. Jeg kjøper dette i dag, nå er det siste innspurt i innkjøp :) Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...