Gå til innhold

sjokkert etter et par legetimer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

for en uke siden så var jeg hos en lege som bare er vikar for fastlegen min. Jeg la fram problemet mitt med at jeg hadde hatt illeluktende utflod som iblant var litt gulaktig. Det hadde jeg da gått med i 2 uker. Han ba meg instendig om IKKE å vaske meg nedentil. ikke med vann engang! Han tok noen prøver han ville sende inn, før han ville gi meg noe mot plagene mine. Idag kom jeg tilbake og fikk beskjed om at jeg ikke hadde klamydia eller sopp, noe jeg visste fra før, da det ikke klør og ikke klamydia siden jeg såklart har en fast partner. Legen sa at han ikke kunne gi meg noe mot plagene, fordi jeg var gravid. Og jeg skulle fortsatt ikke vaske meg i det hele tatt så ville det nok gå over. Men da ble jeg forbanna og sa at jeg ikke ville gå rundt og lukte vondt, og at jeg absolutt ville vaske meg nedentil. Så jeg sa han skulle spørre fastlegen min, om han kunne hjelpe. Da tok han fram en masse bøker og begynte å lese etter preparater han kunne gi meg. så ga han meg endelig noe som skulle hjelpe da. husker ikke helt navnet på det nå, men var en krem jeg skulle ha i skjeden hver kveld i 7 dager.

noen som har opplevd at man ikke skal vaske seg nedentil? akkurat det gjør jeg uansett hvem som kommer å sier at jeg ikke skal det altså. vil da ikke stinke råtten fisk heller!! og er det skadelig for fosteret om jeg bruker en krem i skjeden? står jo at det er størst risiko i de 3 første månedene, men nå er jeg jo 16+3 dager på vei.. er det best å la være? ble visst litt langt innlegg det her.. håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt omtrent de samme plagene som deg og fikk beskjed om og å ikke bruke såpe men jeg kunne godt vaske meg. Og så skulle jeg unngå truseinnlegg får å få mest mulig luft. Skulle heller skifte truse litt oftere.

Skrevet

Hvis denne legen har gitt deg preparatet og sier at du kan bruke det, så skal du kunne stole på det. Men hvis du er usikker kan du jo slå opp i felleskatalogen på internett og søke etter den kremen du har fått. Du kan jo også ta en tur innom apoteket og høre med de der?

Skrevet

Jeg synes så avgjort du skal ta dette problemet med en annen lege. Å ikke vaske seg i det hele tatt gir grobunn for virus og bakterier og det er ikke FLER sykdommer du vil ha....

Hvor bor du? Kanskje noen her kjenner til en flink privatpraktiserende gynekolog? (en som man ikke trenger henvisning til..)

Skrevet

Det er kanskje Dalacin krem kur med sånn aplikator du har fått ? -Om det er denne du har fått så husk at den skal så langt inn i skjeden som du kan få den. Jeg fikk denne kuren på gyn. pol av overlegen og hadde omtrent samme problem som deg , men uten lukt. Det ble tatt bakterieprøver da dette kunne være streptokokker eller stafylokokker og det kan gi premature rier uten behandling. - Om det lukter litt som råtten fisk vil jeg tro at du har fått Gardnerella/ Bakteriell vaginose ( bakterie ubalanse i skjeden ). Dette kan lett komme tilbake , og om det gjør det kan det være lurt og ogå behandle partner. Lykke til :-)

Skrevet

Hørtes ut som en useriøs lege spør du meg! Jeg hadde snakket med fastlegen min samme hva og sjekket på apoteket og felleskatalogen angående den kremen.

Er riktig som flere påpeker her at man skal være forsiktig og helt unngå såpe i underlivet og overdreven vasking. Men vask med vann skal da ikke være skadelig! Skal jo ikke dyrke bakterier heller lissom......!

Ellers er bomullstruser, ikke gstring akkurat nå og unngå truseinnlegg gode råd..

Lykke til:)

Skrevet

Hallo! Tror ikke at overlegen, fødselslegen på gynekologisk poliklinikk gir meg feil type medisiner!!!!!!!!! Jeg har da ikke behov for å gå til fastlegen for at hun skal stille spørsmålstegn til en spesialist vurdering.

Dalacin og Rovamycin er faktisk av de tryggeste medisinene de gir til gravide og bruker bla mot mykoplastisk lungebetennelse , toxoplasmose og bakreriell vaginose mm.........

Bakteriell vaginose er grønn , med fiske lukt og uten kløe. Jeg hadde ikke kløe eller fiske lukt , men er det farge er det tegn på bakterier.

- Eller er det gode råd og ikke bruke såpe eller truseinnlegg eller stringtruse :-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Selvfølgelig skal du vaske deg nedentil, men helst uten såpe. Bare skylle liksom. Dette for å forhindre soppinfeksjon.

Selv klarer jeg ikke å la vær å bruke dr. greve, men innimellom skyller jeg bare med varmt vann. Trenger ikke bruke såpe hver dag.

Har foreløpig ikke hatt noe problem med sopp her i gården i alle fall!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Har også fått bedskjed om at det lønner seg å ligge uten truse om natten for å få luftet musa ;-)

Skrevet

Skjeden er i utgangspunktet selvrensende. Dvs det skal ikke være nødvendig å vaske seg så veldig langt oppi hei og hå. Jeg ville heller aldri latt være å vaske meg nedentil og jeg klarer heller ikke å la vær å bruke såpe. Det ender alltid med en soppinfeksjon hos meg. Hvis den behandlingen du får nå gjør at du blir bedre er det jo et godt tegn. Hvis ikke ville jeg dratt tilbake til min egen lege og krevd en gu. Jeg merker ofte det at leger som ikke kjenner meg tar meg spesielt på alvor, fordi de trenger jo bare se deg denne ene gangen og aldri igjen. Mens fastlegen din, som du kan tyne hvis han gir deg dårlig behandling kanskje tar ting mer seriøst?

Jeg vil ikke begynne å uttale meg om hva jeg tror du har, eller om den kremen du har fått er skadelig da jeg ikke har sett deg, luktet eller er noen lege. Men jeg vil heller tatt en tur til til legen hvis det ikke gir seg og forlang en lege som kjenner til deg.

Skrevet

For d første: For en talentløs lege! Dette må jo være på side 1 i gynologi-boka på legestudiet.

Jeg ble behandlet for bakteriell vaginose (tror d ble riktig) tidlig i svangerskapet med Delacin. Det høres ut som om d er d du har fått. For å hindre at du får det tilbake skal man begrense bruken av såpe, fordi d forstyrrer den naturlige balansen i skjeden. Man kan også få

BV hvis man driver overdreven vasking. Hvis alt er som d skal "der nede" så skal det ikke lukte fisk (og slettes ikke råtten fisk).

Jeg prøver å la vær å bruke såpe hver dag selv om jeg vasker/skyller, forutenom når jeg har bommelibom (beklager detaljer)......og jeg lukter rose...hehe.

(signerer med anonym denne gangen)

Skrevet

tusen takk for mange fine svar på innlegget mitt!! det er dalacin krem med appliaktor jeg har fått, og ja han er en talentløs lege, som har fått flere klager. derfor jeg ble så usikker og. men da vet jeg at jeg trygt kan bruke kremen. og vettu hva: jeg vasker meg med dr greve intimvask når jeg selv føler for det;) men bruker ikke såpe hver dag, bare vann noen ganger. det er virkelig til hjelp å ha et forum :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...