Gå til innhold

om barn alene i bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser i diskusjonene at de fleste ikke vil la barnet være alene i bilen. Jeg er vel i og for seg enig i det, men samtidig lurer jeg på:hvordan gjør dere det?

- Når du har handlet og har seks poser i bilen? Et sted må barnet være alene mens du bærer frem og tilbake?

- Når du har handlet, lempet varer i bilen og skal sette tilbake handlevogna?

- Når du skal pakke bilen for et helgebesøk uten mann, men med ett eller to eller tre barn?

Heldigvis bruker jeg lite bil, ettersom vi bor så sentralt at jeg kan gå til det meste. Men i dag brukte jeg bil til kjøpesenterhelvete... synes det var pes jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bruke bilen til butikken jeg. Da putter jeg posene i butikkvogna, triller til bilen, putter ungen i bilen, så posene. Og setter vogna på plass. Om det ikke er rett ved siden av bilen, låser jeg den først.

Skal jeg fylle bensin, fyller jeg og låser døra før jeg går inn og betaler.

Lar han ikke sitte alene i bilen mens jeg går inn i butikken og handler mat. Men jeg har parkert helt ved døra tilbensinstasjonen og løpt inn og kjøpt meg en pølse eller noe.

Helt slavisk kan man ikke være da ;o)

Skrevet

Jeg klarer fint å få med meg 6 poser oppi vogna, ett barn som sitter i handlevogna og ett i lanken ved siden av.

Det samme gjelder når jeg skal sette tilbake vogna... altså ett i vogna og en gående.

Drar ikke på helgebesøk uten mannen;=)

Skrevet

-Når du har handlet og har seks poser i bilen? Et sted må barnet være alene mens du bærer frem og tilbake?

Mini må sitte i bilen mens jeg springer som en tulling frem og tilbake med varene. Eventuelt så bærer jeg han opp på trappa på huset vårt, og så sitter han der i bilstolen sin mens jeg bærer varene.

-Når du har handlet, lempet varer i bilen og skal sette tilbake handlevogna?

Hadde nok trillet handlevognen med mini i på plass og så bært han i armene tilbake i bilen.

-Når du skal pakke bilen for et helgebesøk uten mann, men med ett eller to eller tre barn?

spent mini fast i bilstolen for så å bære alt ut i bilen, enten med mini i gangen, på trappa(om været er fint) eller han alt i bilen.

Skrevet

- jeg lar han sitte alene i bilen mens bilen står RETT utenfor døra, der dørene er åpne og jeg ser bilen, er maks 5 meter ifra liksom. dette er ikke det samme som å forlate han i bilen for å gå i butikken.

- jeg lemper alle varer i bilen, lukker dørene, går tilbake med handlevogna, og tar med meg så mini tilslutt, setter han inni å kjører.

-ikke vært borti problemet, men får vel enten gjøre det mens barnet sover, mens barnet er satt oppi senga si, eller noe. jeg er jo somsagt RETT utforbi med døren åpen. eller, jeg setter han i bilen, og laster inni bilen. tar ikke lange tiden hvis man legger alt klar, som skal i bilen, rett innforbi døren.- da tar det 5 min å pakke bilen.

Skrevet

Er jeg alene på butikken,setter jeg først varene i bilen,setter fra meg vogna og bærer ungen til bilen.Ikke for at jeg er redd for å la de sitte 10 sek alene,men det har bare blitt en vane fra de var nyfødte at babystolen sto igjen tilslutt,og tok med den da jeg satte på plass vogna.

Hjemme bærer jeg varene inn mens ungen/e sitter igjen i bilen,ellers er jeg redd de stikker ut på veien.

Skal jeg pakke i bilen,bæres det meste av tingene ut sammen med barna,og resten etter at de er satt fast i setene sine.

Det er 10 meter mellom døra og bilen,og hysterisk er jeg ikke;-)

Skrevet

- Når du har handlet og har seks poser i bilen? Et sted må barnet være alene mens du bærer frem og tilbake?

Bilen står i garasjen, og jeg åpner bildøra hennes og lemper posene inn på vaskerommet, går ca. 2 meter fra henne.

- Når du har handlet, lempet varer i bilen og skal sette tilbake handlevogna,?

Da sitter hun i korga til den er på plass.

- Når du skal pakke bilen for et helgebesøk uten mann, men med ett eller to eller tre barn?

Det har vel aldri skjedd, men da setter jeg henne i vogna nede i gangen mens jeg bærer ned ting og tang. Triller vogna ut i garasjen eller har den stående inne på vaskerommet mens jeg pakker i bilen.

Skrevet

Jeg putter alle posene i handlevogna sammen med begge barna, går ut med posene og legger dem i bilen, inn igjen med handlevogna mens barna fremdeles sitter i den, og tar barna med meg ut i bilen. Vel hjemme bærer jeg først varene inn i gangen, tar ungene ut av bilen og når de er oppe henter jeg varene. Vi bor i enebolig med parkeringsplass 1 meter utenfor døren, så det er ikke noe problem her. Verre på større plasser med felles parkeringsplass sikkert!

Når jeg pakker til tur setter jeg all bagasje i gangen nede før jeg setter barna i bilen, så bærer jeg ut bagasjen. Men som sagt, jeg ser dem jo hele tiden og er bare 3 skritt unna.

Skrevet

Er ikke alle butikker en kan trille handlevogna helt ut til bilen da... hehe... så da må vi finne alternative løsninger.

ang. å pakke til helgetur: er det bedre å la ungene sitte fastspent i bilen og vente mens du stabler ting i bilen - eller å la to unger på under 4 år sitte i gangen uten tilsyn?

Skrevet

Enkelt; handler ikke med barn:-) (de gangene de er med, så er det andre voksne med og, som feks lørdagsshopping)

Bensin betaler jeg alltid med kort, så da går jeg ingen steder.

Skal jeg tømme bilen hjemme, eller fylle bilen hjemme, så er det hipp som happ om ungene er inne eller ute, garasjen er rett ved siden av inngangsdøren.

Skrevet

o lykke... handle uten barn... *sukk*

Skrevet

Når jeg handler (som i dag med 6 poser) lillegull sitter i handlevogna og etterhvert som jeg pakker ferdig posene setter jeg dem i vogna og triller ut, tiller inn i butikken igjen og tar med lillegull ut i bilen igjen.

Når jeg skal pakke bil alene, så er lillegull inne å leker enten alene eller med storebror til bilen er ferdig pakka og så setter jeg begge ut i bilen før vi drar. Vi har hus med stor gårdsplass rett utenfor og kan kjøre bilen inntil trappa om vi vil.

Vi bor i enden av en lang blindvei (dvs eneste huset på 100m)

Skrevet

Da jeg handler tar jeg med meg barnet og handlevogna til bilen. Lemper inn varer og tar med meg ungen da jeg setter vogna på plass.

Da jeg pakker bilen bor vi slik til at snuppa løper litt mellom bil og huset uten at det er noe problem.

Skrevet

Hvis det er kaldt eller ruskete vær, gidder dere da ikke sette barnet i bilstolen slik at det slipper å sitte i stolen i butikkvogna i vind eller ruskevær eller det er kaldt? hvis det er bra vær og sånn og det er et stykke du må gå for å sette vogna på plass er det noe annet da. Men på de stedene jeg handler, er det snakk om bare noen få meter og jeg ser hele tiden bilen.

Skrevet

var fra min side sagt med en drømmende, om enn desillusjonert stemme.... :(

Skrevet

Ungen min sitter i bilen i den lokale butikken, men ikke andre plasser!

Man skal ikke låse barn inn i bilen! Om det blir brann osv osv da skal man kunne få de ut på en rask måte!

Så når dere fylle bensin eller går fra barnet på en annen plass i låst bil, det er ikke smart!

Skrevet

Ikke handler jeg, ikke kjører jeg bil og ikke er vesla alene noe sted annet enn i sin egen seng.

(bare sjekk tråd fra i går, jeg er jo helt fortapt uten min mann)

Så vi sitte stort sett hjemme i stua, hun og jeg, slik at ingenting skummelt kan skje:p

Skrevet

amatør, tillab... vet du ikke at de fleste ulykker skjer i hjemmet? Dere bør egentlig flytte ut i garasjen.

Skrevet

Hun må nok være med i korga selv om det er ruskevær. Når hun brukte babysetet hadde jeg regntrekk med til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...