Gå til innhold

Dere med nøtteallergi....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser dere sjokolade? Står jo at det kan inneholde spor av nøtter... Har nøtteallergi og etter at de begynte å merke sjokoladene med dette har jeg slutta å spise det.... men skulle så gjerne spist litt innimellom hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker det godt i halsen om jeg tar en mandel eller nøtt, men har ikke merka noe av å spise sjokolade.. prøv det forsiktig frem:)

Skrevet

Ja det gjør jeg. Har heldigvis ikke værre allergi enn at jeg tar sjangsen. Hvis jeg skulle holde meg unna alt som kan inneholde spor av nøtter blir det en ufattelig lang liste, ikke bare sjokolade. Står også på f.eks flere brød, forkostblandinger etc. Alt som er laget på samme maskin som noe med nøtter blir merket slik for at produsenten skal helgardere seg. Veldig liten sjangse for at det faktisk er nøtter der. Men er man superallergisk bør man jo selvfølgelig ikke ta sjangsen. (Er jo noen som har dødd av å kysse en som hadde spist peanøtter tidligere på dagen!)

 

 

Skrevet

Men hvordan vet man hvor allergisk man er mot nøtter?

Jeg vet bare at jeg ikke tåler det, men ve jo ikke om jeg er døden nær hvis jeg får i meg nøtter eller om jegbare klør litt i halsen!?

Skrevet

Merker det godt når jeg spiser kvikk-lunch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...