Gjest Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Har lest i noen innlegg at noen gir barna sukkervann ved forskjellige anledninger. Hva er det godt for, og når gir man barnet det?
Sognerosa Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Jeg ga mine småtroll sukkervann når de hadde vont i magen. Det kunne hende at jeg hadde spist noe som de reagerte på ved å få mageverk. Sukkervannet hjalp tarmene i gang og de ble bedre.
snartmammapåny Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Sukkervann virker beroligende og bedøvende på et spebarn. Er mest brukt de første mnd, og et godt hjelpemiddel for de som har et barn med kolikk eller mye uro.
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Lillegutt er mye plaget med magesmerter, i dag har han skreket nesten hele dagen. Ligger og strammer og presser til noe kommer ut. Burde jeg prøve sukkervann? Lager jeg det selv?
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Min på 4 mnd er også slik, jeg har laget sukkervann til han når han er sånn. I dag fikk han også, og det hjelp. 1-2 ss oppløses i 1 dl kokende vann, avkjøles.
snartmammapåny Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 ja prøv litt sukkervann du, det er helt ufarlig og har vært redningen mang en natt hos oss. JEg tok 1dl vann i vannkokeren og puttet oppi 1ss med sukker, så kokte det opp. Slo det så over i en liten kopp å kjølte ned i frysen om det måtte gå fort. (alternativt ha det over i en doseringssprøyte og hold den under kaldt rennede vann, desidert raskeste metode) Gi så 2-3ts av det avkjølte sukkervannet. Dette kan gis hver 2.time
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Da skal jeg gå å lage det med en gang. Håper det hjelper. Så vondt å se at han har så vondt i magen sin, han er jo helt utslitt stakkar:( Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå