Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var det med dette merket for en tid siden?? Min gynekolog vil ha meg på denne nå, men er så usikker. var det ikke noe alvorlig som hadde skjedd med noen som gikk på dem?? Andre som har dem, og hva anbefaler du?? Er så livredd å gå opp i vekt etter å endelig ha fått vekta jeg vil ha, har så mange venninner som har lagt mye på seg av pilla. Er det automatikk i det, eller kun unntakene?? Håper noen gidder lese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var noen tilfeller av blodpropp og dødsfall. Spurte legen min om dette og hun sa at grunnen til at det virket som at det var så mange tilfeller av blodpropp med dette merket var at veldig mange går på det. Prosentvis er det ikke større sjans for blodpropp med Yasmin enn med andre p-pillemerker.

Skrevet

Jeg gikk på yasmin før, og var godt fornøyd med de. Gikk ikke opp i vekt og merket heller ingen andre bivirkninger. Har hatt bivirkninger (vektøkning, kviser, lite sexlyst..) med flere merker før dette.

Angående blodproppfare, så har jeg ikke peiling på om yasmin er verre enn andre.

Nå bruker jeg nuvaring, noe jeg syns er mye bedre enn piller.

Skrevet

Mener at det var en større fare for blodpropp med dette merket om man røykte eller hadde diabetes, ellers så hadde den de samme risikoene som andre ppiller for slike bivirkninger.

har selv brukt merket i 5år før jeg fikk mini. Veldig fornøyd.

Skrevet

Det nevnte legen ikke noe om, hvordan fungere den da??

Skrevet

Det er en ring med hormoner i som man dytter oppi. Den skiller ut riktig hormonmengde over tre uker. Da tar man den ut og går en uke uten, og da får man mensen. Så en ny ring i tre uker osv. Fungerer nesten som p-piller, bare at den virker kun lokalt, så man slipper hormonene gjennom hele systemet. Jeg har ingen bivirkninger av den. Kan utsette mensen ved å bare bytte ring i steden for å gå en uke uten. Og så slipper man å tenke på det hver dag. Helt genialt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...