Pockahontas Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Onsdag 16.01.08 begynte det å murre litt i ryggen på kvelden. Etter en halvtime følte jeg for å legge meg ned i senga, og klokka 23.30 ca kom det var første rie. Det tok seg voldsomt opp og vi ringte føden, det var bare å ta seg en tur for sjekk.. Kom inn på føden 01.00 og klokka 01.20 sjekket hun åpning, jeg hadde 8 cm! Førstegangs som jeg er "ok, er det bra, eller?" Jeg tror vi finner en fødestue til deg med en gang jeg, sier jordmor, hehe. Jeg jobbet veldig bra med pustinga og fikk ryggmassasje v forloveden min, så jeg klarte meg uten smertestillende lenge. Men på et tidspunkt hadde jeg så vondt at jeg spurte om hun hadde noe å gi meg. Joda, så satt hun steriltvannspopler i ryggen min.....DET er det vondeste jeg har opplevd! Ikke hjalp det mot smertene heller, fy f... Så klokka 03.50 fikk jeg en sprøyte morfin, det døyvet smertene litt. Åpning ble også sjekket og var over 9 cm nå. Vannet hadde enda ikke gått, så en lege kom inn og kjente veldig og så tok han vannet (det var brunt, men det fikk ikke jge beskjed om før etter han var ute). Lillemann ville ikke ned i bekkenet, så legen tok en rask avgjørelse "vi må nok hjelpe deg Monica, det blir keisersnitt på deg. Vi gjør i stand oprasjonsstue med en gang" Hmm, jasså ja..Det var det jeg ikke hadde noe særlig lyst på var det første jeg tenkte., Men så ble jeg lettet, og glad at det var noen til stede som kunne ta en slik avgjørelse, jeg fikk jo ikke gjort noe fra eller til når det var som det var. Klokka 05.20 (17.01.08) kom gutten vår til verden. Han veide 5420gram (!!!) og var 54cm lang, HO 37,5cm. Litt av en plugg, som ikke har fått navn enda. Siden han hadde svelget fostervann med avføring i, ble han umiddelbart satt på antibiotika og innskrevet på barneavd, jeg på barsel. Jeg ble skrevet ut i dag, og fikk med meg han hjem, men må på sykehuset 2 ggr om dagen i noen dager til for at han skal få antibiotika intravenøst. De har jo holdt på å stikke han i alt fra hode til tær (vanskelig å stikke han siden han er såpass lubben, så de prøver overalt). Tilogmed barbert en stor flekk av det vakre svarte håret hans, hehe. Jeg er i fin form og lykkelig :-) Minsten tar pupp og koser seg masse. Jeg takker endelig for meg. Lykke til alle dere andre som ikke har født enda :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Fin historie, om en stor liten gutt. Litt av noen mål- visste dere at han kom til å bli stor?? Gratulerer så mye
Siivi Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Wow..han har virkelig fått mye næring fra dg Ha en fin barseltid...Gratulerer så massse
Måånestråle Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Så bra at det gikk så fint, og at du er så positiv! Det kunne nok blitt litt av en jobb å få ut pluggen på egen hånd!! Gratulerer!
Pockahontas Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2008 Takker igjen :-) Nei, vi var ikke klar over at han skulle være SÅ stor! Men jeg var stor, så vi antok jo at det ikke var en lettvekter.:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå