Gå til innhold

KETOLYSEKUREN!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare si - jeg kan ikke med min beste evne fatte og begripe hvordan det er mulig å gå ned så mye med denne kuren, man spiser jo så mye god mat!!!!!

Det frister jo å prøve, men jeg tror jeg kommer til å føle at jeg spiser for mye liksom. Men jeg gjør kanskje ikke det. Merker man nedgang i vekt?

Og når jeg bare ammer for kosens skyld på morgenen og ikke som et måltid liksom, da gjør det vel ingenting å gå på denne kuren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det samme sa mannen her, det er absolutt ikke slankemat. Men jo, hvis du kutter ut det som gjør at det blir usunn mat, så går du ned i vekt. Jeg merket forskjell etter en uke.

Når det gjelder ammingen vet jeg ikke. Jeg ammer også noen ganger om dagen, men ikke som måltid, mer som sovemedisin. :) Jeg fikk beskjed om at det gikk greit fra ei, men noen sier at man ikke skal ta kuren mens man ammer, ettersom all dritten kroppen kvitter seg med kan gå i melka. Håper noen andre kan hjelpe deg med et mer korrekt svar på dette!

Skrevet

Men Monajenten jeg trur ikke denne kuren er for deg. Den er til for mennesker med en bmi over 30 eller med minimum 10 kilos overvekt.

Det har ikke du. ;o))

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har nesten ikke sultfølelse lenger jeg, men passer på og få i meg det jeg skal i løpet av en dag, da helst i grønnsaker.

Juksa MYE i desember, det er jo tross alt måneden med masse MAT, men har gått ned 7 kg fra 5 desember :o) (Gått opp og ned i jula da)

Skrevet

Cat, jeg vet du har sagt det før, og var "redd" du skulle komme inn hit, hehe;-)

Men jeg skal ned ca. ti kg, og det er jo en kostholdsendring. Jeg kan jo begynne å spise litt frukt i tillegg etterhvert;-)

Det er jo mye god mat, det kan jo ikke være noe gale for meg selv om jeg ikke veier 50 kg for mye.

Skrevet

Det anbefales ikke å amme og gå på ketolyse kuren sammtidig.

I og med at du går inn i en fettforbrennings fase så frigjøres avfallstoffer i kroppen i mye større grad en vanlig, og disse avfallstoffene kan gå over i melken. Så du burde vente litt med å begynne til du er ferdig med ammingen. Selv gikk jeg ned ca 10kilo på litt over 2 mnd så den er absolutt å anbefale:)

Lykke til!!

Skrevet

Det funket siklus, du har svar:-D :-D

Skrevet

Monajenten:

Ketolyse er ikke en kostholdsendring. Det er en slankekur som får deg i gang. Den følges opp av et lavkarbo kosthold (det er dær kostholdsendringen kommer inn i bildet) som varer livet ut.

Har du ca ti kilo (eller nesten i hvertfall) så kommer ikke jeg til å stoppe deg i det, selv om mange mener det blir dumt siden det ikke er deg det er "beregnet på". Jeg hadde heller ikke så innmari mye til overs, men det var nærmere ti kilo. Sju-åtte kanskje. Jeg begyndte alikavell, og gikk veeeeldig sakte ned. Men ned er ned, og det er jo bra. Jeg tror du kan dra nytte av det selv om du ikke har så høy BMI som kuren er beregnet på, men du må da være forberedt på å jobbe litt hardere. Du vil neppe gå ned en kilo eller mer i uka når du har såpass lite til overs. :-) Vær fornøyd så lenge ned er ned, så vil du sikkert dra nytte av ketolyse.

NB: Jeg hadde litt problemer med at jeg ikke gikk ned i det hele tatt en periode. Løsningen for meg ble å minke litt på fettet. Jeg spiser majones, rømme og smør osv ukritisk, men jeg tilsetter ikke ekstra i de mengdene som er annbefalt på ketolyse. Nå går jeg jevnt og trutt ned (har bare 3 kilo igjen!! ) men har svakt utslag på stixen. Noen ganger ikke utslag i det hele tatt.

Anngående amming så er det greit å gå på ketolyse dersom barnet er over 9 mnd, du bare ammer noen slurker for kosens del og barnet ernæres i hovedsak fra fast føde.

Dette har jeg sjekket opp med torkild (legen ansvarlig for ketolyse) og flere andre leger og kostholdseksperter siden jeg selv ammer ettåringen min litt for kosens del enda.

Det er riktig at noen avfallsstoffer skilles ut i melka, men når barnet er så gammelt så er det ikke skadelig da de er i stand til å skille det ut.

MEN, du bør ikke gå ned mer enn 500 g i uka. Gjør du det så bør du ikke amme. :-)

Skrevet

Da syns jeg du heller skal prøve Fedon e.l. ikke ketolysekuren, da det er en kur og ikke noe man skal leve på.

Skrevet

Takk for langt og informerende svar, wireless wife.

Jeg er veldig utålmodig, det er kanskje et problem for meg.

Hvis man går ned sakte hvis man har "mindre å ta av", spørs det om jeg har tålmodighet nok til å spise så mye god mat, hvis du skjønner

Hmmm, du fikk meg til å tenke litt her.

Skrevet

Hehe, jeg skal ikke mase snuppa. Lell om jeg ikke for mitt liv begriber hvor du skal ta de 10 kiloene ifra. Du er så råflott som du er!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...