Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? Grøt til spedbarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i dag bynt med grøt til tvilling jentene våre på snart 6 mnd (de ble født 10 uker før termin) Vi brukte nestle maisgrøt. De fikk bare noen små skjeier med veldig tynn grøt.. Virket som at de likte det godt. Men hvor lenge skal jeg gi så lite? Skal jeg øke gradvis for hver dag? Og når på døgne er det lurt å gi grøt?

Vi er veldig fersk i game:-) Håper noen tar seg tid til å svare:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør øke det, men ikke så mye av gangen (kanskje noen andre kan hjelpe deg med mengder). men i forhold til tidspunkt anbefales det at man gjør det på dagtid (f.eks. middagstider) og ikke på kvelden, for da kan barna få vondt i magen eller ha mye energi på natten.

Skrevet

Heisann :-)

Jeg har ei jente nå på to år....Hun begynte med grøt når hun var 5 måneder....og hun fikk noen dager etterhverandre med bare noen få skjeer,så økte jeg....men vet IKKE om det var riktig,men sånn gjorde jeg det....

Og jeg valgte å gi grøt på kvelden fordi den sitter lengre i magen,sånn at gullet mitt sov lengre og tyngre før hun var sulten igjen.....

Skrevet

Ble de urolig etterpå da?

Skrevet

Vil bare tilføye noe.....mi jente ble litt hard i magen til å begynne med,siden hun bare var vant til melk,så jeg fikk til tips fra helsesøster å ha litt malteksrakt i grøten....

Skrevet

Først, maisgrøten er fæl;) Hehe... Anbefaler heller Holle sine grøter eller havregrøten fra Småfolk for å unngå altfor hard mage:)

Du bør egentlig øke med et greit tempo, for anbefalingene (iallefall de jeg har fått med meg) går ut på at man skal introdusere neste faste måltid etter ca 14 dager dersom alt går bra. Altså har du 14 dager på innføring og opptrapping når alt går bra, så innføres et måltid til. (feks lett lunsj med fruktmos etc)

Skrevet

takk for alle svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...