camosilla Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Våkna kl. 0515 12 januar av at vannet gikk med et brak! Det bare fosset ut, så det var jo ingen tvil om hva som skjedde:) Ringte sykehuset, hadde ingen rier enda så jeg kunne komme kl. ni hvis det ikke skjedde noe før. Gikk i dusjen, og riene startet. Da jeg kom ut begynte jeg å ta tiden, og da var riene med fire minutter mellomrom. Skjønnte at vi måtte skynte oss... innen vi var ferdige med å ordne oss begge, og plassere og mate hundene kom vi oss av gårde. Var på sykehuset ca.kl 07. Satt å venta litt for det var vaktskifte. Lå med ctg og rie-overvåkning en stund, og det begynnte å gjøre forferdelig vondt. Da hadde jeg 5cm åpning. Klarte å gå mellom to rier inn på fødestua - og dro lystgass som en helt! Ca kl 10 begynnte pressriene og trodde ikke jeg skulle klare å presse han ut. Barnepleieren lå oppå magen min og klemmte, men ingenting skjedde. Fikk drypp for å forsterke riene og klippte for å få større åpning. To damer lå og klemmte på magen min, men til ingen nytte. De fannt ut at han lå skakkt, og jordmora måtte inn å snu babyen. Da ble det fres! kl 1117 så Jaran dagens lys. 4000g 51cm lang og 37,5cm i hodeomkrets. Og selvfølgelig er han verdens fineste gutt:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Gratulerer så masse med lille Jaran!
mor.monsen Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Gratulerer masse! Det gikk jo ganske fort gitt!
camosilla Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2008 Takk! gikk fort ja, ca 5 timer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå