Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har leta og leta etter papirene mine men er søkk borte. Jeg gikk i permisjon 13 april, et års permisjon med 80% lønn + 4 uker ferie. Kan det stemme at permisjonen min skal vare til 13 mai da? Vel og merke med pappas 6 uker inkludert i denne tiden. Har tenkt at jeg har permisjon til midten av mars, pappan skal/skulle ha siste 6 uker. Men i så fall skal jeg jo ha permisjon ut mars. Hmm ble plutselig så veldig usikker. Typisk at papirene ikke kan finnes noe sted.
B-e-a Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 dere har 54 uker til sammen. der du skal ha 48 uker. 13 april var en fredag, å når jeg teller 48 uker fra 13 april havner jeg på fredag 14 mars.da er din del av permisjonen over, å pappas seks uker starter, å er over 25 april. med dine fire ferie uker kan du være hjemme til 11 april. iallefall det jeg kom fram til, men nå vet jo ikkje jeg når barnet ditt er født. med tanke på at du må ha 3 uker av dine uker før barnet blir født. ja, æ har lite å gjøre på kveldan
kyllerylle Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 De tre uger som man går fra før termin bliver trukket fra ligegyldigt hvornår du har født. fødte selv alt for tidligt og mistede dem derved-. Dvs du har derfor 45 uger efter fødsel og faren har 6 ialt 51 uger efterfødsel...øv!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Nei det er ikke likegyldig. Føder man på termindagen er det 45 uker etter fødsel, men går man på overtid tar man av de 45 ukene. Dvs to uker på overtid=43 uker etter fødsel + farens 6 uker. Øv selv du!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Ja, eller så kan vi si det så enkelt som at man har 45 (51 inkl fedrekvoten) uker permisjon, gjeldende fra termindatoen.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Ikke hvis man føder før, da har man 45 uker fra fødsel. Vanskelig dette her:P
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 ok 14 mars og så har jeg hatt 4 uker ferie, så da kommer det på rundt der i april da. Siden ferien skulle forskyve permisjonen med 4 uker. Fikk jo ikke betalt de 4 ukene. Da er det jo greit var redd jeg hadde regna at jeg hadde gitt meg selv uker i hodet mitt her...hehe. men har tydligvis tatt bort noen uker. Skal kontakte nav da for å få helt avklart datone. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå