Gå til innhold

Har deres barn blitt bitt til blods av andre barn noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere da? Dro til legen eller?

LIllegutt ble bitt idag i barnehagen. Det ble bare et lite sår, men han fikk feber i ettermiddag og er litt rød rundt såret.Han har vært litt pjusk de siste dagene, så det kan hende feberen er kommet helt neturlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja flere ganger... men har aldri vært noe alvorlig, ingen feber eller noe heller....

Skrevet

Ja, men minsten hadde fått stivkrampe vaksine. Fulgte med, og renset det skikkelig.

Hadde renset såret godt, og ringt legen om du mistenker at det er infeksjon i morgen. Skal vel litt til.

Skrevet

Ja, min yngste er blitt bitt en gang. Såret ble renset, og satt på plaster. Så lenge barnet har fulgt vaksinasjonsprogrammene så er det ingen fare for stivkrampe.

Skrevet

menneskebitt er visst mye farligere enn foreksempel hundebitt, grunnet bakteriene i menneskemunnen.

Jeg ville anbefale å ringe legen i morra tidlig og høre hva de mener der, spesielt siden ungen har feber og rødt rundt sårkant, så er du hvertfall på den sikre siden:)

Skrevet

mellomste har blitt bitt. Renset såret og hadde på plaster.

Som Carniavale skriver trenger man ikke ekstra vaksine mot stivkrampe om man følger vanlig vaksinasjonsprogram.

Skrevet

Han er bare ett år, så han har ikke fått alle vaksinene enda.

Jeg skal se hvordan det ser ut i morgen.

Jeg vet at jeg ikke kan få et klart svar på nettet, men takk for at dere beroliger og svarer en litt småbekymret mor :)

Skrevet

tvillingene mine biter hverandre og vi har hatt et par episoder der den ene har bitt den andre til blods. Først gang tok jeg kontakt med lege, men fikk beskjed om at så lenge de har fått alle vaksinene så skal det ikke være noen fare...

Skrevet

Ja jeg husker itte når de får stivkrampesprøyta heller jeg...

Men en helt annen ting, ble du sint på den ungen som beit???

Fader jeg ble så sint jeg, følte nesten behovet for å gå å bite den ungen. (men jeg holdt det for meg selv da)

Skrevet

Ungen som beit er bare knapt året, så hun forstår fremdeles ikke at hun gjør noe galt, så det er ikke vits å bli sint på henne. Det kunne like vært min ettåring som gjorde det. :)

Skrevet

Vet du ikke spør meg, men storebror er ved noen anledninger blitt bitt til blods av ei venninne. Jeg ble ikke sint på denne venninna, men mye mulig jeg hadde blitt det hvis ikke det var datra til et vennepar av oss, stygt å si det, men jeg har "høyere" terskel før jeg blir irritert på en unge jeg kjenner godt. Mener ikke at jeg skriker og kjefter på unger jeg ikke kjenner, men jeg kjenner kanskje at det koker litt mer inni meg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...