NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jenta mi på 2,5 mnd har lagt på seg bare 100 gr i uken .. de sa på helsestasjonen at det *var litt lite*.. ble veldig engstelig.. mistet nesten melka men jeg fikk høre at det er forskjell fra baby til baby.. hun sover mye er rolig og viser ikke tegn til at hun får for lite.. hva mener dere? skal veie igjen på onsdag .. da har det gått 2 uker siden sist veiing..
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Nja, lite og lite. Kanskje? Men hva er egentlig riktig da? Alle er vel forskjellige, og så lenge hun spiser, legger på seg, og er fornøyd, så er vel alt bra?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Nå må ikkje du stresse det hvis du meiner at ungen din er fornøgd og har det bra. Du kjenner ungen din best. Gutten min la på seg 650g dei første 14 dagane heime og dei neste 4ukene la han på seg knapt 500g så litt over 100g i uka. Legen på hs stressa meg med det så han amma eg ikkje stort lengere enn i 6uker,fullamma, fikk da flaske, gutten min sov da nesten heile natta og skreik sjeldent og fikk pupp når han var sulten. Ikkje noko gale med han så lenge han fikk pupp men mme blei verre. Dvs det blei ikkje oppdaga da men når han var 3år fikk han påvist laktoseinntolleranse og det var fordi eg gjekk til legen min og ba om henvisning ikkje fordi hs sendte det til tross for at kurva hans var som ein berg og dalbane. Ungen lever i beste velgående i dag og er ein frisk, bestemt og stor fin snart 4år gammal gutt!! 100g i uka er like normalt som noko anna. Ta det heilt med ro og ikkje stress denna veginga, det har vist seg fleire gonger at ekstra vekt kontrollar kan gjera meire vondt enn godt........ Lykke til!! Alt er nok bra med babyen din
lillesprelle Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Kommer vel litt ann på fødselsvekt. Jenten min var stor da hun ble født, og la ikke så mye på seg som de som var mindre. Ellers så bør en vel se på trivselen til datteren din, om hun virker mett og fornøyd etter måltid, de ska jo regulere det bra selv. Men hør med hs når dere skal der igjen. Som oftest går jo vektoppgangen litt i rykk og napp:)
sveis Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Helsesøstera vår sier at 120-300 gram er "normalt". Snuppa vår gikk opp ca 120 g i uka. Lå hele tiden innenfor normalen på kurvene.
pandabjørn Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Linnea gikk bare opp 450gr på 6 ukerskontrollen hvis jeg går utifra fødselsvekta på 3580.......men tror de går utifra vekta da de kom hjem og den var på 3340 og da hadde hun gått opp 690gr..... var og veide henne uka etter 6 ukerskontrollen og da hadde hun gått opp 120 gr og det var helsesøster fornøyd med..så lenge det er over 100gr. men jeg selv synes det er forlite......og jeg har mye melk å gi henne så jeg vet ikke hvorfor hun ikke går opp mere...får se på 3mnds kontrollen i slutten av februar...
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2008 Hun var 4200 gr da hun ble født.. og når vi dro hjem var hun 3840 . Hun virker fornøyd.. sover mye. spiser ofte .. men som sagt regulerer selv. noen ganger kan hun spise oftere og noen ganger sjeldnere..
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Bare det går opp og ungen er fornøyd, så er det vel ikke noe problem. Gutten vår har vokst litt i rykk og napp, og det har vært perioder han har gått "lite" opp i vekt og perioder det har gått litt raskere. Det er nok like naturlig det som at noen barn går opp masse hele tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå