Lillegulle<3 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har hatt ferie i 2 uker, og da har jeg nesten ikke vært gangfør på grunn av ryggsmerter langt oppe i korsryggen. Nå skal jeg begynne å jobbe igjen imorgen. I dag var jeg hos legen for å få henvisning til fysioterapaut, og da spurte hun om jeg klarte å jobbe. Jeg fikk aktiv sykemelding i to uker for å se hvor mye jeg klarer å jobbe. Men slik jeg hadde fortstått det var aktiv sykemelding slik at man kunne komme og gå på jobb når man ville, men det kunne hun fortelle at det ikke var. Men jeg skjønner ikke hvordan denne sykemeldingen jeg har fått skal fungere i praktis da ? for jeg kan jo på en måte ikke avtale med sjefen når jeg skal jobbe når jeg ikke vet på forhånd hvordan ryggen er. Det er en tilstand som kan komme på ti min, og det eneste som hjelper da er å legge meg ned. Har ikke lyst til å sykemelde meg 100 prosent heller, når jeg føler at jeg er i kjempeform så lenge jeg ikke har vondt i ryggen.. off, vanskelig dette.. har noen råd, og kan noen forklare meg hvordan aktiv sykemelding fungerer i praktis ?
mamma sin kompis Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Arbeidsgiver skal sette inn enn annen person i ditt stå sted. Du bare er der Så ja, du jobber mens du kan og kan gå hjem vist du blir syk.
Lillegulle<3 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2008 Rart legen sa det ikke var slik? Faren min nevnte at det hadde vært slik før men at de hadde gått bort fra det på grunn av at ordningen ble misbrukt eller noe.. Får høre med sjefen om hva som er prosedyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå