amk1 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 jeg jobber fulltid i hjemmesykepleien, har nå blitt fritatt fra kveldsvakter, mister jeg da kveldstilleget og svangerskapspengene blir reknet ut fra dette? Da er iallefall systemet sykt, lønner seg jo og sykmelde seg da....har ikke råd til og miste tilleget, når jeg har valgt perm med 80& lønn.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Jeg jobber i hjemmesykepleien selv. Er sykemeldt pga bekkenløsning. Jeg skulle få sitte på kontor på dagtid, men da sa sjefen at jeg mistet alt tillegg. Jeg gjorde det en liten periode, men så ble jeg sykemeldt fullt. Så det jeg vil si er: Ja det lønner seg å bli sykemeldt eller at du kan få en aktiv sykemelding.
*Super*Mamman* Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Nei. du mister IKKE lønn ved tilrettelegging under svangerskapet. Jobber selv natt, men får gå dagtid i stede når/ om jeg selv ønsker det, uten å miste nattillegene mine.... Synes vi er heldige som har det slik;)
*Super*Mamman* Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Du anonym! Man har KRAV på samme lønn under tilrettelegging, så det synes jeg du skal klage på, slik at du får det etterbetalt!
amk1 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2008 Så flott, hvor står det skrevet hen?? At vi har krav på samme lønn:-)
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Jeg tror det er opp til arbeidsgiver om man skal få sin vanige lønn eller ikke, men kommunene er jo IA bedrifter så mulig de MÅ gi lønn med tilegger ved tilrettelegging? Jeg har bedt min sjef sjekke opp hvordan de er i min kommune, for om jeg mister tileggene ved å gå over på dagtid er jeg ikke intressert.. I Ille nok at man ikke orker å jobbe noe særlig ekstra når man er gravid, for meg som har liten stilling og vanligvis jobber mye ekstra til vanlig kommer jo dårlig ut i forhold til foreldrepenger..
Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Dette har jeg faktisk sjekket opp, så her vet jeg hva jeg snakker om. Generellt kan man miste sine tillegg ja. (Forkastelig spørr dere meg!!!) Jeg kan miste noe om de mener det ikke er forsvarlig for gravide å gjøre visse typer arbeid. Dette sjekket jeg opp vha av organisasjonen min, som igjen ringte likestillingsombudet for å høre om dette kom under diskriminering pga graviditet. Flyvertinner blir jo som kjent satt på bakken under graviditeten, de mister tillegg som de får når de jobber oppe i lufta, og dette er noe som er allmennt godkjent! Det som er viktig å få fram, er at de forskjellige bedrifter og firma forhandler selv sine avtaler og måter å gjøre dette på. Så hos enkelte beholder gravide ubekvemstillegg, selv om de ikke jobber skift/natt eller hva det måtte være som gir dem tillegg til vanlig. Men dette er ikke noe vi har rett på jenter! Veldig diskriminerende synes jeg, da kun det at vi er gravide gjør at vi ikke har mulighet til å tjene de pengene vi tjener til vanlig. Kanskje noe å gå i korstog for?
*Super*Mamman* Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Huff, så urettferdig. Trodde alle fikk samme lønn jeg. får iallefall samme lønn på arbeidsplassen min heldigvis. (Jobber på sykehus..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå