Dubbeli Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg tok et kandidatstudie for noen år siden, men har ikke fått vitnemål da jeg mangler noen eksamener. De fagene jeg ikke har, er heller ikke interessante for meg å ta. Jeg har nå 84 studiepoeng. Jeg har ikke så mye peiling på dette, men lurer på om det går an å "bygge på", slik at jeg oppnår en bachlorgrad. Isåfall, hvor kan dette gjøres ? Jeg syntes at NKI, NKS og BI er så dyrt. Er det andre alternativer ? De fagene jeg har til nå er ganske så it-relatert, med noe økonomi, organisasjonsteori og markedsføring. Jeg mangler altså 96 studiepoeng for å ha en bachlor. Forslag mottas med takk
meg & to små vampyrer Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 De har en del økonomistudier på deltid, kveldstid ved høgskolen her:) Kanskje det er noe?
Gjest ->>- Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Det burde gå an, men hvilke bachelorgrader som er aktuelle kommer jo an på hvilke fag du alt har. Det går også an å få en såkalt fri bachelor, men selv da er det vanligvis krav om emnegrupper. Dessuten varierer det hvor villige læresteder er til å innpasse studier tatt ved andre institusjoner. Anbefaler deg å skrive en e-post der du nevner hvilke fag og antall poeng du alt har, og så maile den til en haug studierådgivere ved div. læresteder for å høre om de har noen muligheter som gjør at du kan innpasse disse i en bachelorgrad der. Det du nevner jo bare private institusjoner, og dermed dyre; offentlige er alle høgskoler og universiteter.
Dubbeli Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2008 Ja, grunnen til at jeg nevner alle de private er at jeg blir nødt til å studere ved siden av å jobbe, og da hadde faktisk nettstudier passet best. De har vel ikke nettstudier på noen av de offentlige høyskolene, har de ?
meg & to små vampyrer Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Hmmmm. de som jeg snakket om var på kveldstid hvertfall:) Men tilbudet kommer vel an på hvor du bor..
Gjest ->>- Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Tja. De kaller det sjelden nettstudier, men de har jo mange såkalt desentraliserte/deltidsgrader med forholdsvis lave krav til oppmøte på høgskoler flest. Og på universitetene kan man få tatt mye uten særlig fysisk tilstedeværelse, men sjelden hele bachelorer. Høgskolen i Volda og Universitetet i Bergen har forresten en del studier som er helt nettbaserte og har godt rykte.
Dubbeli Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2008 Jeg bor i Bergen, så kanskje der er håp da. Hadde vært kjekt å følge undervisning, men innser at det ikke blir tid med fulltidsjobb, to unger og alt som følger med. Men, går det an å kombinere høyskolestudier med universitetsstudier og oppnå grad ? Det visst jeg ikke, men man lærer da hver dag
Gjest ->>- Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Det går fint, men lettest å bruke løse fag fra uni i høgskolegrader fremfor omvendt.
Dubbeli Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2008 Det er i såfall den veien jeg går, for de fagene jeg har har jeg fra høyskole. Men, jeg kom på at om jeg tar fag på universitetet, må jeg ikke ta ex. phil da ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå