Maigutt07 + maijente10 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Hvor mange ml gir dere? I pakningsvedlegget står det 2 ml til barn under 1 år mens på nettet på produsenten sin side står det 2,5 ml...
mamma til s@lma Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Jeg gir 2 ml. Begynner å tenke på å skrive mail til de og tipse om et par ting som de burde forandre mtp pakningen, det står for eks at det kan gis til barn fra 1 års alder, men ingenting om mindre barn. Hvis ikke en her hadde fortalt det , så hadde jeg ikke spurt på butikken om å få se på pakningsvedlegget, hvor det står faktisk at man kan gi det til barn fra 0-1, men i mindre dose. Man må nemlig ødelegge pakning, få ut vedlegget for å få vite det.( dama i helsekost butikken var ganske overrasket ) Men, tilbake til spørsmålet ditt. Jeg ville holde meg til det som står i pakningsvedlegget, det er jo det som er beregnet som veiledning for foreldre. Produsenten kan ikke forvente at folk skal gå på nettside for å finne ut riktig dosering.Forøvrig så alltid når man er i tvil om hvilken dose av medisin skal man gi/ ta, skal man alltid velge minste dose inntil man får det avklart med lege ( eller i dette tilfelle produsenten ). Det lærte jeg på sykepleieskolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå