elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 jeg la ut en link tidligere om sykemelding fra og med uke 23 til permisjon, men nå lurer jeg på hva det vil si å få svangerskapspenger? å vil jeg jeg evt få det? å hva er den summen på? vil det gå utover videre penger når jeg tar permisjon??? altså di "ekte" svanerskapspengene:
*Super*Mamman* Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Du kommer nok til å få det samme i foreldrepenger som det du får i sykepenger, eller 80 % da, om du velger med lengst permisjon. Foreldrepengene beregnes på samme måte som sykepenger..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Hei. Nå vet jeg ikke hvorfor du er sykemeldt, hører ikke hjemme her men på 3 trimester. JEg var sykemeldt pga bekkenløsning, men søkte om svangerskapspenger fordi det ikke var mulig å tilrettelegge på arb plassen. Jeg får svangerskapspenger, og det er samme beløp som sykepengene og er grunnlaget for permisjonspengene. Dvs at om jeg tar 80% dekning får jeg 80%av svangerskapspengene jeg får nå, osv.. Jeg taper altså ingenting på å få svangerskapspenger, vil heller si jeg tjener på det i og med at ikke sykemeldingskvoten min blir oppbrukt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Svangerskaps penger får man hvis jobben din ikke kan tilrettelegges. Det er da noe du, sjefen din og legen din søker NAV om.Da er man i prinsippet ikke syk, men at arbeidet ditt kan skade fosteret og deg. Og arbeidsplassen din ikke kan tilrettelegge lettere arb.oppgaver for deg. Man skal ikke tape noe penger på å gå med svangerskapspenger, det påvirker heller IKKE permisjonspengene dine (foreldrepenger). Man får akkurat samme beløpe som lønn/sykemeldtpenger. Dessuten syns NAV det er "bedre" i.o.m. at man får en klarere statistikk over hvem som virkelig er syk i ett svangerskap og de som ikke får tilrettelagt arbeid. Noen ganger blir man sykemeldt på feil grunnlag. Håper dette klarerer litt Lykke til!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 trodde ikke man fikk sm hele sv.skapet jeg,hvorfor fikk du det om du vil svare
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2008 solstrålen80: jeg har fått bekkenløsning, å klarer så vidt å bøye meg...... er nå 50% sykemeldt, men lege anbefalte 100%..... jeg jobber med funksjonshemmede til opplysning, di sitter i rullestol, er uten språk, bruker bleier, alle er kraftig overvektige å er fult hjlpetrengende, så yrket passer ikke meg akkurat nå!!! er jo bare 3 mnd til jeg går ut i perm da, men kjekt å ha litt ekstra til overs til babyen kommer også, ikke bruke all energi på jobben... jeg trosser smertene nå om dagen, men det er ikke noe hyggelig å komme hjem hos meg, for jeg ligger bare på sofaen helt utslitt å vont i ryggen.... dagen etter er det på`n igjen!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå