mamica Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg jobber som lærer og i dag hoppet jeg og strakk meg opp for å dra ned et kart i klasserommet. Da jeg hoppet kjente jeg at dette skulle jeg kanskje ikke gjort. Har bekymret meg i hele dag fordi jeg har hørt at man ikke skal strekke seg for mye, eh...Jeg fikk ikke noe vondt, men innbiller meg at jeg kjente noe i nedre del av magen. Er i 17.uke...skulle ønske jeg var lege og visste alt...hehe
mia engel&fia frøken Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 beskymrer oss gjør vi hele tiden. så lenge du ikke ha vondt så er det nok ikke farlig. men muskler å sånnt blir jo strekt fra før når mangen strekkes og hvis det strekkes for mye så strekker de seg dårlig tilbake eller no. vet ikke helt sikkert , men så lenge du har det fint så er det nok bra
ballblom Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Jeg tror virkelig ikke du trenger å bekymre deg :-) Babyen ligger så godt beskyttet i magen din, at det normalt sett må mye til for at den skal bli skadet av noe sånn. Har hørt om ei som hoppet i fallskjerm da hun var i slutten av første trimester, og fallskjermen løste seg ikke helt ut - hun fikk seg naturligvis en skikkelig smell, men babyen hadde det helt fint etterpå :-) Finnes mange eksempler på det. Men for å være på den trygge siden kan du jo ringe jordmoren din, så har hun sikkert noen betryggende ord til deg :-) Skader jo ikke det! Siden du ikke har vondt selv i ettertid trenger du nok ikke å tenke på det :-) Masse lykke til!
mamica Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2008 Tusen takk for svar.Jeg føler meg mye bedre nå.Skulle ønske jeg kunne slappe av litt mer og ikke ha så negative tanker.Dette er mitt første svangerskap og jeg har bare lyst å nyte det, men jeg bekymrer meg for alt mulig.Mannen min blir gal,hehe
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er også lærer, og i dag slang jeg meg i tauene i gymmen. Har ikke hørt at man ikke skal strekke seg?? Jeg fikk ikke vondt. Trener også aerobic to ganger i uken, er jo endel strekking der også. Og trening anbefales jo. Tror du kan slappe heeelt av:)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Du kan slappe helt av. Er gravid og lege selv. Men selv om man er lege, er det annerledes å være gravid og lege, enn å behandle pasienter som er gravide. Er faktisk ganske normalt å bekymre seg i svangerskapet. Gjør det selv også. Lykke til, det går bra.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Har opplevd dette selv flere ganger. Er 22 fullgåtte i dag. Har kjent dette når jeg snur meg i sengen blant annet. skikkelig ubehagelig. De rundt meg som har vært gravide før mener dette bare er muskler og tråer som strekker seg. så jeg antar jeg får lytte til de. Og jeg kjenner fremdeles gutten min i magen,pluss lytter til hjertet hans med doppleren her hjemme. Så jeg antar han har det fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå