Gå til innhold

Ketolyse = Kvalm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er flere her inne som går på ketolysedietten. Ser at man beskriver en vanlig dag med mat hvor man spiser egg, bacon, biff og chips. Man skal visstnok ikke innta noe frukt. Kjempebra at dette fungerer for noen, men jeg lurer på om man ikke blir kvalm? Vet ikke om jeg tør å begynne jeg...

For noen år siden var det et radioprogram som hadde to "slankeforsøkspersoner". Den ene personen gikk på ketolyse, mens den andre spiste Grethe Roede. Ketolysepersonen gikk rask ned, men så stoppet vekten helt opp etter 5kg. Roedepersonen gikk saktere ned, men gikk ned mange flere kilo.

Noen som har negativ erfaring med ketolyse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Du trenger jo ikke spise egg og bacon dersom du blir kvalm av det.

Da velger du bare noe annet.

Chips foresten. Hvem har sagt at du kan spise det?

Dersom du tenker potetgull eller pommes frittes så kan di ikke spise det. Du kan ikke spise poteter i det hele tatt.

Mange kommer til platåer innimellom, men de er forbigående, og ikke alltid negative. Mange slankekurer gjør at man mister litt muskelmasse i tillegg. Ketolyse (i motsetning til GR) har mye fett og proteiner, noe som gjør at mange faktisk bygger muskler selv om de ikke trener så mye. Muskler veier mer enn fett.

Det annbefales å måle/følge med på klærne i tillegg til/istedet for å veie, siden de fleste mister cm også i de periodene hvor vekta kanskje står litt stille. Fortsetter man som før kommer man over platået og vekta vil igjen gå ned.

En ting som er ekstra positivt med ketolyse er at Torkild personlig gir gratis oppfølging på lavkarbo.no. Dermed finner man ofte løsningen dersom noe skulle stoppe opp.

Skrevet

På ketolyse.no står det at man kan spise ostechips.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Når kroppen går i ketolyse, kan den reagere med kvalme ja. Uavhengig om du liker egg og bacon eller ei.

Skrevet

Jeg holdt på en uke, men sluttet i dag, da sa kroppen stopp. Jeg ble kvalm, orket ikke å løfte hendene over hodet, det prikket i hele kroppen, og jeg fikk utslett.

Jeg aner ikke hva som skjedde, men det er slettes ikke verdt det! Gikk nok ned litt, både i vekt og cm, men det får bare være. Nå tar jeg med meg lærdommen om lite karbo og ren mat, og selvfølgelig ikke sukker, og satser på et normalt kosthold.

Skrevet

Jentebanden: Oi! Det hørtes ikke bra ut. Det høres ut som om du reagerte på noe. Det skal ikke være sånn som du beskriver nei. :-)

Ostechips kan man spise ja. De som man kan lage selv. Det er helt tipp topp det. :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Oij, åssen lager man de da?? Spiser bacongull jeg :o)

Skrevet

Nei, det var ikke noe morsomt, trodde jeg skulle besvime både i går kveld og i dag tidlig, så da var det slutt. Noen knekkebrød gjorde susen, så nå går det bedre, men er fortsatt litt uggen, og kaldsvetter.

Men til dere andre, lykke til! Den er nok effektiv, merket forskjell på bare en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...