Gå til innhold

Har dere begynt å gi deres små grøt?


Spirevipp med go`gutten

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer det, gutten min er 3,5 mnd nå og jeg syns han er så glupsk på flaska om kvelden.

 

Tidligere har jeg ammet det lille jeg hadde, og gitt mme to-tre ganger om dagen.

Nå har jeg fått mer melk, så nå gir jeg lillegutt mme bare om kvelden. Da får han melk som jeg har pumpet ut kvelden før (mellom 50-80ml) blandet med mme.

 

De siste kveldene har han drukket så mye, en hel flaske (240 ml). Dette syns jeg er mye, så jeg lurer på om jeg skal prøve å introdusere han for litt grøt så han slipper å drikke så mye for å bli mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, snakk om matlyst :-) Tenkte jeg skulle vente så lenge som mulig med grøt. Jeg har fortsatt masse melk og hun virker veldig fornøyd enda. Vi har så mye allergi i familien, så jeg HÅPER jeg kan forsøke å forebygge litt med amme så lenge jeg kan :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også jeg skulle vente så lenge som mulig, men nå tror jeg nesten bare at jeg må forsøke.

Lillegutt er flink til å stoppe selv når han er mett, dytter flaska ut av munnen med tunga si, men det har han ikke gjort i det siste. Bare drikker og drikker.

 

Skal på barseltreff på fredag, kanskje jeg skal spørre helsesøster da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette hjelper deg, men legen på helsestasjonen sa til meg at hun trodde jeg måtte begynne med grøt når mini ble 4 måneder (fordi ha var SÅÅÅ stor da han ble født og fortsatte å vokse i ekspressfart). Men hun presiserte at jeg ikke måtte finne på å begynne før, fordi fordøyelse og tarmer ikke er klare før det.

 

Var på 3 måneders kontroll i forrige uke og da fikk jeg beksjed om at jeg har så mye melk at det virker som at grøt vil være unødvendig en god stund til ;-)

 

Legen sa også at fra 3,5 mnd så vil babyen ha lik mengde mat hver dag og at de da gjerne spiser enda mer på kvelden for å sove så lenge som mulig på natten. Så hvis gutten din sover godt om natten og vekten øker som den skal, ville jeg ventet, tror jeg da... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo fornuftig ut, jeg vil jo gjerne vente til han er 4 mnd.

 

Han sover godt om natta, men i natt våknet han kl to med skikkelig våt bleie, da måtte han få mat etterpå for å sovne igjen. Så våknet han igjen kl seks, og hang da i puppene mine i 1,5 time før jeg stod opp. Nå har jeg gitt han flaske, da drakk han 150 ml før han gav seg.

 

Gutten min var også stor da han ble født, så han trenger mye mat. Jeg har lite morsmelk til han, men syns liksom jeg hadde fått mer nå etter nyttår, mulig jeg tar feil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gullet klarer seg med mm egentlig, men vi har begynt med noen små teskjeer med grøt annenhver kveld... Han syns det er godt han:) men han sover ikke noe bedre... men så får han jo ikke så masse grøt heller da:) hehe.

han er stor nå nesten 7600...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til forrige gutt begynte vi med grøt når han var 3 1/2 mnd, for han gråt og gråt om kvelden.

Men når han fikk en teskje rennende grøt opm kvelden ble det noe helt annet :-)

 

Denne gang virker det som om vi kan vente lengre, så det er så forskjellig fra unge til ungen hva de trenger.

 

Prøv / Føl deg fram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Jeg har begynt å gi min lille gullgutt grøt om kvelden nå (han er gode 3,5 mnd) han er en svært sulten liten gutt.. Sover hele natten nå, men om det er pga grøten el bare fordi det er tida vet jeg ikke.. Er bare ett par teskjeer foreløpig da... Har gitt alle mine barn grøt fra 3,5 mnd og det har fungert helt fint :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...