Gravidsmurf :) Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 hei jeg har tenkt til å fri til min kjære kjæreste på bursdagen hans:) men så lurer jeg på, ringen, må/bør det stå noe i den? noen som har noen formening om det eller vil hjelpe meg med tips om hva jeg kan gjøre?
desemberbarn12 Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Då må du no vere sikker på at det er rett størrelse. Vi hadde "prøveringa" først, som vi sendte inn til inngravering og evt. endring av størrelse..
Gravidsmurf :) Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2008 jeg vet størrelsen.. vi har tittet litt..men han vet ikke om noe at jeg skal gjøre det på bursdagen han:) men bør eller må man gravere de??
inakvad Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Tror det er litt forskjellig hva folk gjør. Noen venter med å gravere til de gifter seg, mens andre graverer forlovelsesdatoen og sliper på nytt når de skal gifte seg (kanskje forlovelsesdatoen beholdes i også hos noen). Uansett så tenkte jeg på det at du vet jo aldri om han kommer til å fri før deg. Tenk om dere plutselig sitter med to sett graverte ringer. He-he... Jeg tror jeg ville ha venta =)
Gravidsmurf :) Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Takk for svar det har jeg ikke tenkt på, da tror jeg at jeg venter med gravering:) hehe blir koselig:) gleder meg så
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Lykke til og stå på. Blir nok mange jenter som tenker på det samme som deg framover, det er jo skuddår i år. Min kjære tok meg på senga med frieri på ettårsdagen, men uten ringer. Det var jeg veldig glad for, hadde vært kjedelig å ikke være med å plukke ut ringen vi skal gå med de neste 50-60 årene. Vi har gravert inn forlovelsesdatoen, og kommer ikke til å forandre dette. Mest fordi vi kommer til å gifte oss to ganger, en gang hos byfogden og en gang i kirken, og hvilke dato skulle vi da velge?
Ett barn til? Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Hei Så artig at du skal fri. Lykke til! Jeg har både forlovelsesdato og bryllupsdato i min, men jeg husker ikke om min kjære hadde ordnet med forlovelsesdatoen i den på forhånd eller om det var noe vi gjorde i etterkant....
Jannamor Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 MIn kjære mann fridde til meg med en ring laget i aluminiumsfolie. En til meg og en til han selv. (hehehehe) disse brukte vi frem til vi fikk våre (greit og bestemme sammen, selvom vi har lik smak) Vi graverte inn i de. Jeg synes det er kjedelig med bare en dato, eller bare din xxx selvom det er det vanligste. I våre ringer står det; For alltid, den finaste, din xx 20.09.07 Litt mer spesiellt og særegent. Det er tatt fra sangen, den finaste eg veit, av hellbilllies som er sangen vår, og sangen han spilte når han fridde. For alltid er jo at vi skal være sammen for alltid. xx er initialene da vi begge har lange doble navn. så de to forbokstavene. vet om et par som har; til du dæve (dør) ikke helt min stil men. Komisk Jeg stemmer for noe spesiellt. ellers kan dere jo gjøre det sammen? Greit og vite om forlovelsesringene skal brukes når dere gifter dere og, eller bare til forlovelsen. Hvis det er ringen for livet ut, så er det kanskje greit at begge er med å bestemme? men mindre du vet hva han vil ha da? Masse lykke til
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Hei! sambo fridde til meg i oktober, uten ring. Så vi bestemte oss for ring sammen. Har gravert inn forlovelsesdagen (den dagen han fridde) og ikke noe mer. Det blir til bryllupet. =) Lykke til!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Hei HI! Du kan jo gjøre som forloveden min gjorde. Han kjøpte en symbolsk ring til meg som "forlovelsesring". Så gikk vi sammen og så på de ekte ringene. Den jeg fikk av han som symbolsk ring er en kjempefin ring i sølv. Det finnes jo til både gutter og jenter - for eksempel tommelringer =) Er jo greit at begge får delta i utvelgelsesprosessen når det gleder en ring man antakeligvis skal bruke resten av livet. Selv har jeg lyst på en ny ring dersom det blir til at vi gifter oss en gang. Men det får vi se på senere. Jeg vil ihvertfall ikke gifte meg nå som jeg er gravid... Masse lykke til med frieriet =)
Katharina88*Angelica08 Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 I vår står det: Evig din.. (også navnet på den andre person) Også datoen vi forlovet oss..
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 I ringene våre har vi fått håndgravert teksten. Vi skrev begge Din ... og dato på en lapp. En håndgravør kan gravere det akkurat slik at det blir lik håndskriften. Så jeg har hans skrift i min og omvendt. Det gjør det jo litt ekstra personlig!
blirjegsnartmamma Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Vi forlovet oss uten ring.. Det var egentlig fordi minkjære ikke hadde tålmodighet til å vente, og han ville overraske meg Så fikk vi ringene 2 uker etterpå. I hans står det mitt navn - for alltid I min står det hans navn - for evig Vi fikk gravert inn bryllupsdatoen vår nå i nyttårs helga, nesten et halvt år etter
Gjest mphs Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 Jeg fridde til mannen uten ring. Og så kjøpte vi de sammen rett før vi giftet oss. Har da kun bryllupsdatoen i de som var ca.2,5 mnd etter frieriet.
Gravidsmurf :) Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 22. januar 2008 ja masse fine forslag, blir nesten litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det.. han har jo vært med en tur å sett litt på ringer, så vet jo litt hva han liker.. nei og nei..hehe utrolig spennende og kribler mye i magen:)
mastermind Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 Vi har begge datoene i ringene våre, men det er ofte ikke plass til dette, spesielt i dame-ringen. Vi valgte å ha navnet utenpå ringen, hans navn på min ring, og mitt på hans ring. Litt utenom det vanlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå