Gå til innhold

overreagerer jeg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger ut for anonym på småtroll:

overreagerer jeg??? Kan noen legge denne ut på skravle???

NYTT 19:51 21.01.2008

Jeg og sambo kranglet istad, ikke så voldsomt, men jeg ble lei meg og tok ungen og gikk ut av rommet, noe som jeg bestandig gjør når jeg ikke orker mer...

Da farer han opp av stolen, med voldsom kraft og skriker til meg at jeg at jeg skal komme hit, jeg blir så redd at jeg løper opp på rommet. Han har aldri lagt en finger på meg, det er ikke det. Men at han kunne rope på den måten, til meg, mens jeg har ungen på armen (5 mnd gammel).

Jeg holdt meg oppe på rommet, men var nede en tur for å lage grøt til ungen - og når han da ser at jeg går opp igjen sier han bare "er det sånn det skal være" og så drar han, ikke vet jeg hvor, og ikke har han tlf, så hvis det skjer noe har han bilen, og bilsetet til mini (noe som vi forresten bestandig har vært enige om at skal være tilgjengelig, man vet aldri om man trenger det plutselig).

Overreagerer jeg med å holde meg unna når han har skremt meg slik, er det jeg som er den urimelige?

Vil aldri godta at han skriker til meg på denne måten foran babyen min, han skjønner jo kanskje ikke noe nå, men synes ikke det er akseptabelt for det

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

Lurer på om han kommer hjem i kveld... han har aldri dratt før

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, det hørtes ikke særlig greit ut, vet ikke helt hva du skal gjøre. Har du snakket med han? Synes ikke det er akseptablet å skrike til hverandre foran barn, prøver å ikke krangle foran han heller

Skrevet

Kanskje han blir lei hvis du bestandig går ut av rommet når dere diskuterer?

Jeg hadde aldri godtatt en sånn reaksjon, og måtte hatt en lang prat med sambo når han kom hjem om hva som er akseptabelt og ikke.

Håper det ordner seg!

Skrevet

Tja, ikke godt å si når man ikke var til stede men for å forsøke å se det fra din sambos side:

Dere krangler, du stikker av og bruker ungen som "skjold" ved at du tar barnet opp og med deg. Samtidig markerer du at barnet er ditt og at det må beskyttes mot sin farlige far. Du forskanser deg på rommet, han har derfor ingen annen mulighet til å komme unna deg enn å dra avgårde ut.

Synes faktisk det er like iløle det du gjør som at han skriker til deg. Går sikkert over, men snakk sammen senere. Kanskje han kan fortelle deg hvorfor han ble så sint.

Skrevet

Hmmm... Kanskje han føler at du og barnet er en allianse mot ham i og med at du tar med deg ungen og går? Du skriver at det er da han begynner å bli høylytt. Hva med å prøve å snakke ut om ting?

Skrevet

Min sambo har og en tendens til å gå ut av rommet når vi krangler, ingenting gjør meg sintere eller mer frustrert enn det.......

Så egentligburde du blitt og han burde latt være å skrike, det aller beste hadde jo vært å vente med krangelen til barnet var i seng, men vet jo godt at en real krangle sjelden lar seg utsette...

Det ordner seg nok, skal du se:-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...