Gå til innhold

Bekymrer børskrakket deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte bruker i hvert fall ordet "krakk" i dag.

Prøver å kartlegge de psykologiske ringvirkningene her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør meg forbannet. Vi skulle kjøpe ny bil, men har så langt i år "tapt" den (dvs. 85.000 kroner) på børsen. Grrr... Nå må jeg kjøre den gamle kjerra en stund til. Hadde jeg bare fått ut fingeren før jul, da hadde jeg tenkt å selge, men ville bare vente til vi bestemte oss for hvilken bil vi skulle kjøpe.......... Jaja, bare å smøre seg med tålmodighet, så blir de vel snart verdt en del mer igjen.

Skrevet

Nei, men nå er vi godt i minus, men det går jo opp igjen.

Skrevet

Nei det skremmer meg ikke.

Er heldig å har ikke tapt SÅ mye ennå. Og har valgt å ha is i magen og heller satse på at det går opp igjen. (noe det alltid gjør med tiden)

Vært utrolig heldig med de fondene jeg har. Det eneste norske jeg har er det som så langt har det laveste tapet av alle norske fond!

UTover det synes jeg at slike svingninger i verdsøkonomien er ganske så spennende, og ringvirkningene av det.

Og enda morsommere er det med småpaniske tabloidjournalister som fråtser i det de tror er store saker, uten i det heletatt å være fullt ut innforstått med hva de egentlig skriver om. Ler en del om dagene for å si det sånn. Er nesten komi.

Skrevet

Nei det bekymrer meg ikke. Vi ahr valgt og ikke selge, selv om vi har tapt noen tusen i år.

Det går jo alltid opp igjen. Etter boligkrakket på 80-tallet gikk det jo opp igjen, for å si det sånn :o)

Skrevet

Nei, vi har for tida ikke aksjer, fond er uansett langsiktig så de bekymrer vi oss i hvertfall ikke for nå.. og vi har ikke mer lån enn at vi tåler en kraftig renteoppgang.

Skrevet

Bekymerer ikke så mye, det går jo alltid oppigjen, og de fleste som sparer i aksjer sparer jo over lenger tid og får dermed med seg både oppganger og nedganger.

Et børskrak er ikke så farlig for mannen i gata, hadde nok vært verre om det hadde vært boligmarked krakk.

Skrevet

Vi har tapt noen hundre tusen faktisk, men regner med å ha investeringssummen stående så og si evig, og bare bruke av avkastningen (når den tid kommer).

Skrevet

Nei. Det jeg har i fond er tenkt som langsiktig sparing og tillegg til pensjon, og det er fortsatt noen år til jeg er pensjonist..... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...