Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Pga en betennelse i en fot som startet i fjor sommer, har sjefen min snakket med NAV og fant ut at jeg blir ikke å ha nok igjen av året til å gå sykemeldt fullt ut.. Jeg har bekkenløsning og jobber på småbarnsbase i barnehage, og klarer meg såvidt gjennom dagen nå som jeg går 75% sykemeldt med tilrettelegging på jobb (sitter for det meste på kontoret og jobber de timene jeg er på jobb.. ). Så tilbudet fra NAV var at for å holde meg lenger på jobb, og sikre at jeg ikke bruker opp sykemeldingsdagene mine, så kunne barnehagen få støtte for å ansette en vikar som da skal gå mine vakter, men jeg må friskmelde meg og møte opp på jobb hver dag................ GRØSSSSSSS... Har jo strengt tatt ikke noe valg, for inni det her er det regnet ferie og alt.. Så fra mandag skal jeg møte opp til vaktene mine og være i barnehagen hele min arbeidsdag... Det er jo et supert tilbud, jeg er fullstendig klar over det! Jeg har full anledning til å trekke meg tilbake og sove/hvile om det trengs, og kan sitte med rumpa på en stol når som helst, fordi vikaren skal gjøre jobben. Men det blir tøft.. For jeg klarer ikke la vær å gjøre noe, de søte små er jo så utrolig flotte og jeg bare MÅ være sammen med dem hvis jeg er på basen. Så vet det blir en måned med smerte og trøtthet.. For er så trøtt og sliten etter fire timer på jobb nå at jeg er en fare i trafikken, og har en lang vei hjem... Men.. Prøver hardt her å tenke positivt og se frem til måneden! Og har bedt de andre på basen om å være strenge med meg og sende meg ut derfra når de ser jeg trenger det!! Nærer nå et dypt og inderlig hat til min tidligere fastlege, som da jeg hadde betennelsen (det er kun den som har godt av at jeg har bekkenløsning.. den har roet seg betraktelig ned! ) ikke ville gjøre noe annet enn å gi meg diverse piller, og som attpåtil glemte å sende inn MR papirene mine så jeg var sykemeldt to måneder mer enn jeg trengte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han bør ikke treffe meg nå, det sier jeg bare!!
Nætte;mortil2 Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Huff da, jeg er meg her!! Var helt feil at den skulle undertegnes anonym!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Oj, oj høres ikke ut som en enkel situasjon å være oppi. Du føler deg rimelig pressa ville jeg tro av både NAV og arbeidsgiver. Det høres ikke som du har noe valg, men du kan prøve deg hos fastlegen. Ved å få legen til å skrive at du ikke kan tilrettelegges for, legen må skrive en god sykemelding, såkalt utvida egenerklæring
Nætte;mortil2 Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Man har jo bare rett på sykemelding i ett år, etter det må man vente et halvt år før man har rett på sykepenger.. Så vet ikke om fastlegen kan hjelpe ettersom NAV har "bestemmen" i slike saker! Men har tenkt å høre etterhvert da.. De har jo lagt alt til rette for meg, og jeg vet det ikke blir sure miner om jeg bare ligger på personalrommet en hel dag, men likevel! I bunn og grunn er det jo kun penger det går ut på, og det er så KJIPT!!!!!
Dojamor Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Hei! Du burde diskutere svangerskapspenger med NAV. Det er jo egentlig ment for de som ikke kan jobbe pga fare for babyen, men etter de nye retningslinjene er også stress og psykososialt arbeidsmiljø "grunn god nok". Dersom jobben din gjør deg stresset og utslitt, så kan du ha krav på svangerskapspenger. Dette er 100% av lønnen din, og det gir deg rett til foreldrepenger på lik linje med lønn. Legen din må fylle ut et skjema hvor han forteller at du ikke kan gjøre jobben din pga påvirkning på fosteret, og arbeidsgiver må skrive under på at du ikke kan omplasseres i bedriften (de fleste barnehager har jo ikke råd til det...). Kan ikke si at du kommer innunder dette, men det er jo verdt en samtale med NAV:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Hei igjen. Har hørt om noen som har vært i ferd med å miste sykemeldingsretten sin - men da rådet nav vedkommende til å sykemelde seg inneforbi arbeidsgiverperioden, og så friskemelde seg i mer enn 17 dager. Dette skulle vist ikke telle inn i sykemeldingsrettighetene dine (selv om nav betaler arbeidsgiverperioden pga svangerskapsrelatert). Ville tatt en tlf til nav å hørt med de ang dette, slik at du får det muntlig av de også. Hvor mange mnd må du på jobb før perm begynner?
mia engel&fia frøken Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 jeg har hørt om gravide damer som får svangerskapspenger som jobber i barnehage. sjekk det ut så slipper du slite deg helt ut å risikere andre på vei hjem hvis du virkelig er for sliten til å kjøre bil som det virket som. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå