Gå til innhold

Skal jeg ta med barna i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har avlyst å ta del i venners bryllup pga at jeg har så små barn, som jeg ikke vil reise fra. Min mann vil reise - det er jo tross alt hans barndomskamerat. Men ettersom bryllupet er på en annen kant av landet blir jeg hjemme.

Men....

Nå sier brudeparet at vi kan ta med barna. Jeg er veldig i tvil om dette.

Jeg vet ikke hvor tåmodig de vil være i kirken. Kanskje blir det gråt under taler og middag. Selve festen er jo på kvelden også. Jeg ville selv aldri hatt så små barn i mitt bryllup.

Nå er det jo snilt av brudeparet å komme med forslaget om at også de små kan få bli med, men de var jo ikke i utgangspunktet invitert.

Er det bare jeg som ser problemer? Eller har noen samme tanker som meg?

Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gamle er de? hadde jenta mi med i bryllup når hu var 5mnd....stress,men verdt det....sitt bak ved døren så kan du gå ut viss de skriker...

Skrevet

de kan du jo underholde,gå i bryllupet,ta en tidlig kveld om nødvendig...mye lettere å underholde en 1 åring og 3 åring enn en baby på 5 mnd...kjøp nye gøye leker så de kan ha under sermonien,som sagt sitt bak...3 åringen kan du jo lure med noe godt å spise...vil du virkelig gå i dette bryllupet og har du overskudd til å være kreativ og passe de to,så reis:) du har jo en mann som kan hjelpe...når eg var i bryllup måtte eg klare det selv...forstår godt at du ikke orker,små barn i bryllup er tungt:) men bryllup er jo så gøy også da:) du kan ikke ta med deg en barnevakt?

Skrevet

Jeg synes det virker litt slitsomt å ha med seg en 1-åring og en 3-åring i et bryllup, men kommer selvsagt an på ungene... Men de aller fleste unger i den alderen er jo aktive, selv om de er snille.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt med barna. En ting er nær familie, men når det er venner, ville jeg ikke gjort det.

Hva med å prøve å få barnevakt for den helgen, så kan du og mannen kose dere en helg alene. Eller kanskje dere kan få med dere en person som kan vær barnevakt på hotellet (eller der dere skal sove).

Hvis ikke noe av dette lar seg gjøre, hadde nok jeg latt mannen reise.

Skrevet

Vi hadde med våre to på 1 og 3 år,og det gikk så fint at.Over all forventnig,så det ville jeg ikke ha bekymret meg så veldig mye for.En ny plass med mange fremmede mennesker er gjerne mer enn nok til at de holder seg rolig.Ta de med og kos dere storveis:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...