Gå til innhold

Noen som har peil på fødselsperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man blir gravid i et vikariat, og blir sykemeldt på slutten av perioden, kan legen sykemelde deg videre frem til termin da, slik at man kan få fødselspenger? Dersom man er sykemeldt når vikariatet går ut, må vel trygdekassen fortsatt betale ut sykepenger, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du får sykepenger enten det blir på ene eller andre måte, Viss ikke så får du sikkert arbeidsledighetstrygd.

Skrevet

Dersom du har kontrakt på jobb i minst 6 måneder mens du er gravid, opparbeider du deg rett til fødselspermisjon. du beholder retten til permisjon selv om du er sykemeldt.

Skrevet

Vikariatet går ut januar 2009, og jeg ser for meg å bli gravid i juli/aug. Dersom dette klaffer, vet jeg at jeg ikke får verken fast stilling eller vikariat videre, og da mister jeg jo retten til permisjonspenger. Men dersom jeg blir sykemeldt før vikariatet går ut, utbetales vel sykepengene å lenge sykemeldingen er gyldig?

Skrevet

Ja! Jeg hadde termin i desember 2006 og hadde avtale fram til august 2006. Da orket jeg ikke å jobbe mer og ble sykmeldt et par dager før avtalen min gikk ut. Da var jeg sykmeldt fram til permisjon og fikk utbetalt sykepenger fra NAV. Bare pass på at du blir sykmeldt før avtalen din går ut, så er ikke det noe problem. Du vil få den samme lønnen du har hatt når du var i jobb og sykepengene er med i grunnlaget til fødselspengene...

Skrevet

Supert! Takk for hjelpen!

Skrevet

Jeg tror ikke det er så smart å satse på at du blir sykmeldt på slutten. Kan jo hende du er fulstendig frisk. Legen har tross alt ikke lov til å sykmelde deg hvis det ikke er noen grun til det.

Skrevet

Jeg satser ikke akkurat på det, men på grunn av sykdom, tror jeg mest sannsynlig at jeg blir sykemeldt tidlig i svangerskapet. Må bare vite hvor jeg står tilfelle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...