Gå til innhold

Jeg er sykemeldt resten av svangerskapet


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Trodde jeg ville bli delevis sykmldt, men nevrologen var veldig klar på at det var best med 100% dette svangerskapet. Blir veldig rart å ikke jobbe på halvannet år!

 

Samtidig må jeg er jeg lettet, arbeidsgiver vet hva de har å forholde seg til, og kan sette inn en fast vikar, jeg kan finne roen og dagsrytme og forebygge andall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, ja det var lenge! Får jeg lov til å spørre om hvorfor du ble sykemeld? Håper alt går bra med deg og magen i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har epilepsi, går på medisiner og har hatt en del anfall det siste halvet året. Ble sykemeldt for å forhindre anfall under svangerskapet.

 

Får to tidelig ultralyder for å se at alt er bra, første er nok ikke så lenge til, gleder meg veldig til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, det kan ikke være lett å ha. Bestevennina mi har også epilepsi. Hun er ganske hardt rammet og går på en haug av medisiner som ikke har så artige bivirkninger... Hvordan er det å være gravid og å gå på ganske tunge medisiner? Venninna mi er redd for at hun aldri kan bli gravid, nettopp pågrund av alle medisinene. Så bra at du får god oppfølging :) Lykke til med magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går heldigvis bare på en type medisin, og da er det relativt uproblematisk. Eller det vil si, denne medisinen er så ny at de TROR det er helt greit. Jeg er ganske heldig som ikke er plaget med store bivirkninger, bare trøtthet. Den ene typen jeg gikk på for 10 år siden gav meg en ganske kraftig vektøking som jeg ikke har klart å ta av igjen, det var/er selvsagt veldig surt!

 

Jeg har heldigvis ikke de store anfallene. Har ikke hatt et på 4 år mener jeg å huske.

 

Hvis venninna di tenker på å bli gravid så er det lurt å ta det opp med nevrologen, så kan man kanskje justere medisinene så det blir færre typer medisiner å ta. Og kanskje det er andre grep hun kan bli tipset om. Men epilepsi er ganske individuelt så egentlig har jeg ikke peil da!

 

Jeg brukte samme type medisin sist svangerskap, og det gikk helt fint. Føler meg litt mer komfortabel med å ta medisinene denne gangen, men ligger selvsagt i bakhodet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...