Gå til innhold

Hjelp meg, vær så snill!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er forkjølt. Hun er 11 mnd. Hva kan jeg gjøre når snørra bare renner og renner? Hun nekter å bruke sånn nesesug-greie. Prøvde det når hun sov, men da vridde hun bare på seg. Hun gråter i søvne, sikkert fordi det klør i nesa.

Hun har ikke feber.

Tenkte det er litt dumt å ringe legevakta pga dette.

Stakkars liten. Det bare renner og renner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å dryppe morsmelk i nesa hennes om du har melk

Skrevet

Har ikke melk, og har prøvd nesedråper. Hun vrir seg unna bare hun ser den!

Skrevet

Saltvann spray kan du og bruke. Viktig å gi noe for å hindre at det tetter sånn til at hun får ørebetennelse.

MM eller saltvann.

Skrevet

Kjenner til det, uff....

Vi må bare holde henne slik at vi får dratt ut snørra med den dingsen. Grin og mas når vi holder på, men det blir så bra etterpå. Også drypper vi med saltvannsdråper etterpå (vanlig om det er ille)...

Lykke til!

Skrevet

Er det "greit" hvis en holder fast hodet hennes, så jeg får dryppet i dråper? Hun bare vrir seg unna. Er så redd for å skremme henne så hun aldri vil ta nesedråper igjen... (overbeskyttende..?)

Skrevet

Jeg synes det er greit å holde dem i slike tilfeller. Det er jo ikke vondt og blir neppe varig men :)

Skrevet

Vi har måttet holde fast eldstemann, han blir utrolig tett, for å få gitt ham saltvannsnesedråper når han er forkjøla. Dette har vi gjort flere ganger, og han stritter mindre imot nå enn i starten. Han forstår jo godt at det blir lettere å puste etterpå, men han er 2,5 år da.

Skrevet

Tusen takk jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...