Gå til innhold

Er tørket papaya farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte tørket frukt i dag for å ha til frokost blandingen, og nå ser jeg at det er papaya i den..

Håpet på å slippe å kutte frisk frukt hver morgen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Papaya er den eneste frukten det er anbefalt å IKKE spise når man er gravid/prøver. Det er en grunn til at den blir brukt som prevensjonsmiddel og er abortfremkallende... så det anbefales ikke ;-)

Skrevet

Wow, det står jo ingenting om det de stedene jeg har lett opp info om mat som er skadelig og anbefalt under graviditet. Hvor har dere fått denne infoen fra...? (føler meg litt holdt utenfor nå gitt...)

Skrevet

Ble en kjempediskusjon om det her for noen dager siden ;-) Akkurat fordi at det ikke står på matportalen osv. Men nå er ikke papaya så vanlig å spise heller, så kanskje derfor det ikke er informert. Søk på f.eks. papaya abortion misscarriage (evt abort abortfremkallende) på google så kommer det opp mye info :-) Har også snakket med både jordmor og lege om dette og de sier at DET må man holde seg unna ;-)

Skrevet

Takk for svar. Hadde fått med meg at papaya ikke var trygt, håpet på at de farlige stoffene forsvant når de ble tørkt..;)

Skrevet

Tror nok at de stoffene fortsatt vil være der etter tørking, men trodde det skulle store mengder til, for at det skulle føre til abort/rier. Det mente iallefall min jm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...