jonamam Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Hvor lang tid før servering skal jeg ta den ut av fryseren egentlig? Tiner den fort? Har laget den for første gang i dag:-), og skal servere den på klubb i kveld...
Spirevipp med go`gutten Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Trenger ikke stå ute lenge, ca 10 min før man kan skjære i den vil jeg tro :-)
Odine! Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 ååååååååå Dajmiskake! Har lyst på! Best du ikke røper hvor du bor, ellers kommer jeg inn kjøkkenvinduet ditt og tar den med meg (akkurat som Knoll og Tott gjør når fru Vom setter paiene til avkjøling)
M@mm@ til mine barn Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Ingredienser Bunn: 120 g sukker 3 eggehviter 150 g mandler Isen: 3 eggeplommer 80 g sukker 3 dl kremfløte 1 dobbel daim Slik gjør du Eggehvitene piskes stive. Sukkeret blandes i litt etter litt. Mandlene males og blandes inn. Bunnen stekes i 24 cm springform nederst i ovnen. 150 grader, 40 min. Isen lages slik: Fløten piskes. Eggeplommer og sukker piskes til eggedosis. Daimen knuses. Alt blandes og helles over den avkjølte bunnen, og kaken fryses.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå