Gå til innhold

Dere som har laget dajm-iskake


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid før servering skal jeg ta den ut av fryseren egentlig?

Tiner den fort?

 

Har laget den for første gang i dag:-), og skal servere den på klubb i kveld...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke stå ute lenge, ca 10 min før man kan skjære i den vil jeg tro :-)

Skrevet

ååååååååå

 

Dajmiskake!

 

Har lyst på!

 

Best du ikke røper hvor du bor, ellers kommer jeg inn kjøkkenvinduet ditt og tar den med meg (akkurat som Knoll og Tott gjør når fru Vom setter paiene til avkjøling)

Skrevet

Ingredienser

Bunn:

120 g sukker

3 eggehviter

150 g mandler

 

Isen:

3 eggeplommer

80 g sukker

3 dl kremfløte

1 dobbel daim

Slik gjør du

Eggehvitene piskes stive. Sukkeret blandes i litt etter litt. Mandlene males og blandes inn.

Bunnen stekes i 24 cm springform nederst i ovnen. 150 grader, 40 min.

 

Isen lages slik:

Fløten piskes. Eggeplommer og sukker piskes til eggedosis. Daimen knuses. Alt blandes og helles over den avkjølte bunnen, og kaken fryses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...