Gå til innhold

Overtid og svigermor gidder ikke vente lenger.... (sytete)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har min familie 3 timer unna, mens min mann har sin familie her. Vi har en sønn fra før og er ganske avhenging av svigers nå for tiden. Svigermor har sagt at hun vil være tilgjengelig i tiden rundt fødsel slik at hun kan ta seg av sønnen vår, hun har nettopp blitt pensjonist og har god tid. Termindatoen har passert og svigermor har funnet ut at hun skal på hyttetur med søsteren sin, "vi reiser på onsdag så du må føde før det" sa hun. Jeg har vært på overtidskontroll i dag og fått ny time på onsdag, hvis ingenting har skjedd får jeg ny time igjen på fredag, og blir da mest sannsynlig satt i gang. Jeg prøvde å "klage" til min mann men han synes hun har vært flink og vært tilgjengelig lenge. Da jeg sa til svigermor at det ble litt problematisk sa hun at hun ikke kunne ta han med på tur fordi søsteren (på 60 år) trengte litt ro. Og hun spurte om ikke min mor kunne komme. Min mor må da ta fri fra jobben onsdag, torsdag og fredag.... er det jeg som er helt teit som synes at hun kunne ha "holdt ut" noen dager til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Uff, nei, jeg syns ikke du er teit. Hun burde holdt ut de få dagene til. Det er jo tross alt barnebarnet som skal fødes. Er hun ikke spent da?

Skrevet

Svigermoren min skal også ha eldste mann ved fødsel, men hun har han mye nå også for å avlaste, å sier at det er den beste tiden for henne... De to koser seg slik sammen, å hun prioriterer han over alt:)

Skrevet

for en egoistisk kvinne!! hun kan ikke helt ha forstått greia.... helt ærlig. folk er så utrolig rare noen ganger. synes ikke du er teit overhodet! er det noen andre som kan passe ham? da kan du bare si til henne at hun ikke trenger tenke på det overhodet fordi dere har ordnet med en anden en. og så ønsker du henne en god tur!!

Skrevet

Nei, vet du hva!! Når hun har sagt at hun skal stille opp som barnevakt under fødselen, er det selvsagt at hun er på pletten i termintiden - dvs fra og med to uker før, til fødselen er over! Alle vet at man kan føde opp til to uker etter termin. Dette skaper unødvendig uro for deg, og det går ikke an å trekke seg på den måten. Ingen vet nøyaktig når babyen kommer, og det måtte hun ha regnet med når hun meldte seg frivillig. Dette her er virkelig ille - snakk med mannen din! Han må stille opp for deg og si til henne at dere har stolet på henne og regnet med henne.

Jeg må si at jeg blir opprørt når jeg hører slikt. Du skal hvile deg og konsentrere deg om forestående fødsel, ikke stresse med å finne ny barnevakt. Slike avtaler KAN man ikke trekke seg fra. Ærlig talt!

Skrevet

Ojda, vet alt om svigermor som snakker med to tunger. Hun sier de kan, men så får man likevel høre at det er såå slitne - gjerne etter barnepasset - at de ikke var helt i form likevel. Da får jeg i hvert fall dårlig samvittighet.

Skrevet

Uff, så vanskelig! Jeg har akkurat fått beskjed fra moren min at jeg må føde innen en uke etter termin for da reiser hun til utlandet en uke for jobben. Og det var mamma som skulle passe på eldstejenta mi - og evt hente henne fra faren hennes (har vært skilt i mange år) for å ta henne med på besøk til det nye barnet straks etter fødselen... Jeg ble ganske lei meg da hun sa hun skulle reise - det er jo stor sjanse for at babyen blir født en uke eller to etter termin...

Jaja. De er vel flotte bestemødre på andre måter, og vi finner vel andre løsninger - men jeg syns nå likevel det er sårt at ikke de stiller opp når det virkelig gjelder. Kanskje særlig nå som alt for meg dreier seg om babyen, så er det liksom så rart at ikke hun også bryr seg like mye...

Skrevet

Hei igjen og takk for mange fine tilbakemeldinger, vi har nå fått ordnet med barnevakt, min mor vil ta fri noen dager slik at hun kan være her når det skjer noe. Vi har også noen venner som stiller opp så det ordnet seg til slutt. Men blir litt stressa og kjente i går at det var like før jeg bare begynte å tute skikkelig. Uansett, takk for tilbakemeldingene og lykke til med dere.

Skrevet

så bra! kjempeflott at det løste seg. hvis svigemor spør synes jeg du skal la det skinne tyyyyyydelig igjennom at det ikke var lett å løse og at hun skuffet dere. det fortjener hun. makan. men flott flott at det løste seg! hurra!!

Skrevet

Når søstero mi fekk vetla jento si, så va vel egentlig planen at mor våras sku passa ungane. Men mor våras hadde bestilt ein ferieweekend for 6 mnd siden, før ho egentlig viste at søstero mi va gravid. Så fekk ho svangerskapsforgiftning, som resulterte i at dei begynnte å sette i gang fødselen i uke 36. Ein onsdag trur eg. Og mor våras sku reisa fredag. Så ho stilte opp dei dagane ho kunne, og hadde egentlig tenkt å avlysa heile weekend turen. Men då sa eg at det va ingen problem. For eg kunne jo ha dei. Og kor lang tid kunne det vel egentlig ta ;) Ungen kom lørdag for å si det sånn. :) Så eg tok meg av min unge, søstra mi sine 2 unger, og var 4 mnd på vei i tillegg... Men, det gjekk heilt fint, og det e jo viktig å stille opp å hjelpe i sånne sammenhenger... Plutselig e det meg som trenge hjelp ;)

Skrevet

Jeg er sjokkert over at folk venter at familien skal være på pletten i 5 uker rundt termin. Andre har også et liv, og det er deres problem hvis dere stiller dere slik at kun 1 person er aktuell som barnevakt. Det er DERE som får barn, de andre bare tilbyr hjelp, og DE bester SELV hvor grensene for den hjelpen går.

Vær glad de i det hele tatt gidder å tilby hjelp til noen som åpenbart ikke er takknemlige, men heller mener at det er deres rett å få hjelp.

Skrevet

Tastet for fort, DE bestemmer SELV skal det stå.

Skrevet

Enig med Tørrtrener. En kan ikke forvente at andre skal putte sitt eget liv på hold for å være tilgjengelig rundt termin. Er de tilgjengelige og har mulighet - fint - men jeg syns bare det er høflig å ha en plan B og plan C tilgjengelig om det ikke skulle passe for dem. Barnevakt er da ikke SÅ vanskelig å få tak i..?

Skrevet

gud, du kan da ikke noe for at du ikke har født enda..!! klart man skal være takknemmelig for den hjelpen man får, og det tviler jeg ikke på at dere ikke gjør, men du kan da ikke noe for at den nye ikke har kommet enda.. alternativt må dere jo bare finne noen andre til å ta hånd om eldstemann, noen venner eller andre i nærheten. teit av svigermor å være så pushy på det. hun burde jo selv vite hvordan det er å gå gravid, og det er vel ikke slik at du holder igjen fordi overtid er så artig:P:P lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...