Gå til innhold

Skal ta min første test i kveld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og er faktisk litt stresset pga det. Og jeg som hadde bestemt meg for å teste så lite som mulig, fordi jeg ikke vil stresse med det! Ikke teste før jeg er laaaangt over IKM (som jeg aldri vet når er) eller før jeg får masse symptomer.

Bakgrunnen for testingen er at vi skal åpne en vinflaske i kveld, og samboeren insisterer på at jeg skal ta en graviditetstest først. Jeg har prøvd å si at det egentlig ikke er noen vits, jeg tror ikke at den kan slå ut positivt allerede nå - jeg sluttet på p-pillen 3. januar, var ferdig med "tr"/bortfallsblødning for litt under to uker siden. MEN han sier at "det finnes ingen sikre perioder". Tipper det er noe han har lært i gynekologien. Javel, Dr McDreamy, da får jeg vel teste. ;)

Ja, jeg vet, egentlig burde jeg ikke drikke noe som helst bortsett fra når jeg har mensen og like etterpå, før EL... Men jeg har nettopp sluttet på pillen, og uansett har jeg til vanlig (uten piller) uregelmessig mens, så det er umulig å forutsi noe som helst. Jeg er ikke akkurat noen stordrikker, et glass vin annenhver uke eller så med testing først må da vel gå bra. Klart, har man uflaks drikker man akkurat mens man er gravid, men før testen blir positiv...

*sukk*

Selv om jeg VET at denne testen vil bli negativ, er jeg likevel litt stresset. Nå begynner jeg å skjønne hvordan dere "rutinerte testere" har det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes det er litt spennende jeg, fortell hvordan det går da? jeg har tatt fler enn nok negative tester.. hehe.. men veldig spennans selv om de alltid blir negative.. :)

Skrevet

Hehe, ja den testen var jo selvsagt negativ. Jeg ble egentlig ikke skuffet eller noe, for jeg visste jo at den kom til å være det.

Men det hele var egentlig ganske morsomt - jeg holdt på å bake rundstykker. Mens jeg holdt på å teste på badet, ropte jeg til samboeren min på stua at han måtte sjekke rundstykkene i ovnen. Han hadde trodd jeg ropte at jeg "hadde bolle i ovnen", så han kom løpende ned trappa i ganske høy fart! ROFL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...