elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 jeg er 23 uker på vei å er 30% sykemeldt, pga bekkenet! legen ville gi meg 100% fram til permisjon, altså 3 mnd..... flere som er blitt det? årsak er ikke viktig..... hva sier arb.giver til dere da? 100% sykemelding ut svangerskapet..... hmmmm er veldig skeptisk kjenner jeg, og sliter med dårlig samvittighet hvis jeg gjør det!!!!! vet jeg må tenke på meg selv,men er redd folk på jobb skal tenke "rare/stygge" tanker om meg.... og til slutt, hva gjør dere i sykemeldings perioden deres da? bare koser dere eller??? hehe..... klem
SusieQ Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er og har vært 100% sykemeldt en stund. Arbeisgiver syns det var helt riktig av meg når jeg forklarte problemet og mannen min er glad for å ha ei kjerring som ikke bare sitter helt stille etter jobb. Jeg bare koser meg og gjør det jeg har lyst til. Gjør øvelser for bekkenet og fokuserer på å spise sundt og ofte. Føler egentlig at jeg har bruk for den roen og freden for å få fokusert på hva jeg og kroppen min har bruk for nå.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Er 26 uker på veg, og ble sykmeldt for fem uker siden grunnet kraftige allergiske reaksjoner i forhold til jobben. Skikkelig kjipt, og nedtur å bli sykmeldt fullt. Man føler seg jo helt dust, he he... Liksom litt "tafatt" å tusle hjemme i flere måneder... Har vært innom jobben noen ganger, pga lederansvar. Må rydde opp litt etter meg, og man klarer ikke legge jobben helt på hylla med en gang. Gruet meg litt for folks reaksjoner, men det virker som folk nesten har mer forståelse for situasjonen enn jeg har selv! Så da er det bare koselig å stikke inniom av og til og skravle litt. Folk bryr seg jo mer om meg enn noen gang før! Uansett; ikke ha dårlig samvittighet! Nå skal du bry deg om deg selv og barnet ditt, - ikke om alle andres synsinger og meninger! Hm... hva jeg gjør?! Nå har det jo vært jul, nyttår, bursdager m.m i noen uker, men nå framover er jeg ikke helt sikker! Har blitt kjent med flere gravide, deriblant flere sykmeldte - som jeg kan treffe og finne på litt småtteri med. (BIM-treff er helt genialt!) Ellers har jeg tatt opp igjen treningen som jeg ikke orket å drive med da jeg jobbet og var gravid. Må liksom ha noe å gå til, og trening er godt før babyen kommer. (Vet ikke hvordan det vil være med bekkenplager) Selv trener jeg spesielt rygg, skuldre og armer. Også har vi xbox, he he... Den er GOD å ha når man er lei såpeseriene på tv! Har også blitt flinkere til å besøke folk, både familie og venner. Må utnytte tiden når jeg har den!!! Driver også litt med hobbyting som foto, maling og musikk, så tiden snirkler seg avgårde mot termin! For ikke å glemme alle de gode bøkene som finnes. Har bare lest en etter jul, men den var på 500 sider altså! Håper du har fått noen nyttige innspill! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Jeg var 50% sykemeldt når jeg ble gravid pga fysiobehandlinger. Og har vært fullt sykemeldt siden 14 uke.. pga kvalme og bekkensmerter.. Jeg var ærlig med jobben min om situasjonen min. Sjefen min er støttende og enig. Jeg klarer ikke å gjøre jobben min, og siden vi ikke klarer å få tilpasset den på noen måte. Er de oppgavene jeg har fått som må gjøres.. Så da er vi enige om at en vikar for meg er det beste enn at jeg skal gå og bli et irritasjonsmoment for de andre kollegene mine.. Nå har sykehuset sagt at mitt svangerskap er risiko siden jeg hadde kraftig svangerskapsforgifting med nr 1. Så hverdagen går meg til å klare å fungere.. Prøver med små mål hver dag.. men hadde gitt mye for å få jobbe litt igjen.. være litt sosial.. Merker nå at det er ganske slitsomt å gå hjemme psykisk.. Og kommer til å være sykemeldt til termin om ca 3 mnd.. Noen som har noen gode tips til hobby da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå