Gå til innhold

Trenger råd og tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 20. Jeg har nå blitt "husmor" med dårlig råd, og står for innkjøp. Jeg er IKKE vant til og ha dårlig råd, el være husmor. Noen som har noen tips om hvor jeg kan spare inn penger på husholdningsartikkler, el andre ting. Billig mat, billige butikker/ nettbutikker osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne uka har ICA 40% på ulike matvarer. En bestemt matvare/gruppe hver dag hele uka. Dette pleier jeg å benytte meg av.

Det som er smart er å sette opp en liste over hva man skal ha til middag hver uke og handle en gang i uka. På denne måten kan man spare unødvenig handling i butikken til stadighet.

Skrevet

Den reklama man vanligvis pælmer i søpla har en del bra tilbud til tider. Jeg pleier å sette meg ned med reklamene, og penn + papir. Så skriver jeg ned det som er på tilbud (av de tingene vi trenger) og andre ting jeg trenger som kanskje ikke er på tilbud. Kan ikke si at jeg klarer å følge dette rådet selv, men hvis du da klarer å gå på butikken og BARE kjøpe det som står på lista, så sparer du mye penger:)

Skrevet

Takk for det! Noen flere gode råd?

Skrevet

Her lager vi ukesmeny.. Det er så greit å kunne bruke opp råvarene synes jeg Så hvis vi har fersk brokkoli til middag den ene dagen, blir det fort en annen rett med brokkoli dagen etter f.eks. Planlegger uken på lørdager, og handler som oftest da også.. Handler stort sett en gang i uken, men det blir av og til noen småturer for å handle grønnsaker/frukt.

Skrevet

Vi har "tømme frysen uke" med ujevne mellomrom. Det er utrolig hva som bare ligger og koser seg alene i frysen!! Det er klart at rysen må fylles opp igjen etterpå, men hvis du blir flink å lese tilbudsavisene, så kan du handle på tilbud og fylle opp.

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor du bor hva som lønner seg.

Er det langt å reise til en butikk lønner det seg sjelden å handle der selv om det er tilbud.

Jeg ble frytelig lei av å løpe fra butikk til butikk for å handle det som er på tilbud. Så nå handler jeg bare på Rema 1000 hvis det ikke er et helt spesiel tilbud på noe på en annen butikk i nærheten.(gåavstand.)

Jeg passer på å handle de merkene som er billiger så sant de smaker bra.

Vi går ned på kjøttmengden i et måltid, om vi før spiste 2 koteletter hver når vi hadde det til middag spiser vi nå en og heller øker med poteter så vi alikevel ikke er sulten.

Frosent kjøtt er også stort sett billigere en ferskt. så her kjøper vi gjerne kjøttdeig, og koteletter som er frosent. Stort sett ender det jo opp i frysa før bruk samme hva så da spiller det jo ingen rolle på annet en pris.....

Butikker har gjerne en dag de setter opp nye varer da setter de datovarer som går ut på dagen eller 1-2 dager etter ned til halv pris.

Da passer jeg på å kjøpe kjøtt. Det holder en stund ekstra når du fryser det med en gang.

Ellers så sparer man faktisk mye i lengden på å kjøpe for eksempel det billige toalettpapiret. Selv om jeg selv syntes det er pyton og kan jeg ta meg råd så blir det lambi........

Skrevet

spørs litt hvor du bor, men bor du i nærheten av sverige , og har mulighet til å reise dit hadde jeg reist dit sånn en gang i mnd å kjøpt kjøtt der. Andre ting er også billigere der hvis man begynner å se på priser. Men husk å hold deg til det man har lov å ta over grensa og de reglene for hvor mye. Ellers blir det dyrt om man blir stoppet av tollvesenet.

Når det gjelder kjøtt er det nå 10kg per person.(voksen.) så det lønner seg hvis man kan. Pleide å gjøre det før og sparte masse på det. desverre ingen mulighet til det nå etter vi flytta... :-(

Vet noen syntes det er Harry å reise på handletur til sverige, men vet du når man sparer masse penger på det så fikk de heller tenke at jeg var harry... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...