Potetnisse Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Fikk lillegutt 23.mai 2007, opprinnelige termin var 10.juni. Jeg er altså så "ut" i dette med permisjon, at jeg lar det skure og gå, og lar arbeidsgiver/nav fortelle meg når jeg skal begynne å jobbe igjen (ja, jeg vet det er slapt, men sånn er jeg..) Uansett. Gutten min er snart 8 mnd, og snart skal far ta 3 uker pappaperm. Jeg tenkte jeg skulle jobbe de tre ukene, jeg har en 50 % stilling, så det blir uansett ikke så mye jobb. Dermed trodde jeg altså min permisjon ville "forskyves". Avd.spl på jobb har regnet ut at med forskyvning av min permisjon, dvs jeg jobber nå 3 uker, tar ferie når pappaen har permisjon de neste tre uker, og så bruker opp resten av mine to uker ferie (dette er mine 5 uker ferie fra 2007), så skal jeg altså begynne å jobbe igjen en gang i juli. Dette har hun fått bekreftet med personalkontoret på jobben min. Så ringer jeg NAV, og forteller om når pappaen skal ha permisjon (litt forskjøvet etter hva vi opprinnelig skrev), og der får jeg beskjed om at jeg egentlig er ferdig med permisjon i april, så med 5 uker ferie på topp der, skal jeg begynne å jobbe igjen i mai. Er det rart jeg er litt forvirret? Skjønner dette ble langt og litt slitsomt, regner jo med at NAV har rett, men stusser på dette med pappaperm, altså at mine uker ikke er forskjøvet da, tja, er det noen som forstår hva jeg prøver å si? Takker for all hjelp!
Annette78 Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Vil bare minne deg om at du har mistet noen permisnons dager når du fødte fortidlig. Jeg mistet 8 dager da jeg fødte 12 dager før terminen. jeg fødte 25 mai og hadde termin 6/6-07
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Hm, vanskelig dette her. Siden du fødte før termin er din del av foreldrepermisjonen 45 uker fra 23mai. Du skal ha 5 uker ferie, og jobbe 3 uker, så du skal da altså begynne å jobbe igjen 53 uker etter fødsel (har lagt inn 2 uker ferie, 3 uker jobb og 3 uker ferie mens faren har sin perm). Så slutten av mai høres riktig ut ja. Skjønner ikke hvordan arbeidsgiver får til at du skal begynne i juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå