ZamZam Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Mino ( 10 måneder) fikk feber i natt, har hatt høy feber hver sjette time gjennom dagen, kl 16 ga jeg han paracet flytende og var her inne lettere febrislk kl 17 når feberen ikke ville gå ned, ( gikk ned leke etter og han var blid som ei som). La han for en halv time siden og da var feberen på vei opp. Merk han hadde 40c kl 16 og 38, 3c da jeg la han. ( vet at 38,3c ikke er feber, men den er jo på tur opp) Burde kontaktet legevakta, men har ikke noe lyst til å ramle inn der igjen. Har jo f*** klippekort der og blir jo tatt for den hønemoren. Har vært en gang på legevakta, en gang på telefonen med legevakta og en gang til legen hittil i januar og jeg har bare to barn. Sitter å veier skammen opp mot symtomene og hva jeg evt kan gi han. Håper han sover til 21 uten feber for da slipper jeg å ringe ( da kan jeg gi han febernedsettene igjen etter legen min) og kan heller kontakte legen i morgen. Var hos legen forrige mandag etter tre dager med 40 i feber uten noen symptomer og da ble det slutt på feberen samme morgen. " ehhh, nei altså, han har bare feber, men er ikke syk, men siden det er tre dager med feber så skal jo barna ha medinsk tilsyn" ehhh Åååå hater å lege der hvor mannen min jobber. .
elfmade Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 min 5 mnds hadde det sån for en mnd siden. 40 i feber i flere dager uten övrige symptomer. fikk beskjed at for en noen dager kunne man gi paracet oftere, be legen regne ut på vekt hvor mye han kan ta! På min tok de crp hver dag og når den ökte litt hver dag satte de i gang med penicilin. tre timer etter förste dose penicilin var han bedre. Litt kjedelig å måtte gi når de er så små men må det til så.... god bedring til poden!!!
3b@rnsmor-30* Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 38,3 er da i aller høyate grad feber!!! normal kroppstemperatur er jo 37... ville fått det sjekka opp i morgen oom han ikke er bedre jeg. for da er det tydeligvis en infeksjon et eller annet sted..
gullgutten_min! Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 mini her har hatt feber siden torsdag. og da jeg har ringt legevakta sa de det kunne ta opptil 2timer før paraceten virker... her er det en liten krabat som begynte m øyekatarr og nå har skikkelig hoste.men det er vel som mange sier at feberen "renser" kroppen for alle bakteriene så de må ut!! men det er fryktelig slitsomt... idag vil han ikke spise noe heller. bare sove eller drikke... så prøver variere drikke på flaskene hans... men leste her inne at noen skrev at legen sa de kunne gi mer paracet enn det som sto på pakningene....? bare lurer... om jeg kan gi han en stikkpille og flytende ibux f.eks... vi blir jo ikke kvitt denne feberen, men legevakta mener det bare er ett virus..
Meg + 2 prinsesser Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Har du fått tatt en crp? Om feberen blir borte en dag eller to og kommer igjen er det som oftest infeksjon. Vi har hatt det sånn som det der (feberen stiger etter bare et par timer) omtrent hver gang lille har måttet gå på peniclin:( Jeg synes ikke du skal tenke på hva de på legevakta tror /føler eller synes, det er jobben dems! Jeg har også rent ned dørene hos både lege og legevakt, men jeg har ikke unnet det et sekund å tenke på hva DE føler. Gjør hva du synes du må gjøre, og god bedring, håper han blir bedre snart.
ZamZam Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2008 AMn kan alternere med paracet og ibux ( 4 timers interval i en kort periode), men dette er ikke noe jeg vil gjøre uten å ha klarert det med en lege først, rett å slett for at det er ganske hardt på kroppen til de små, feber er jo også ganske hardt. Når det gjelder å ha høyre dose så er det ikke så mye høyere dose det er snakk om, 13 kg kan få 16 kg dose ( har vært i problemstillingen med ei vennine som fikk regnet det ut av en annen vennine som har masse erfaring gjennom jobb.. ) Men igjen dette er ikke noe jeg ville ha gjort uten å ha klarert det med lege siden medisiner er går ganske hardt på levra, spes paracetamol, mens ibuprofen går mer på mage. Jeg har to som ikke vil spise noe, eldstemann spiser til nød noen kjekser, men styrer unna alt annet minsten skal kunn ha melk. Begge to sutrer i vinkel og spyr, bæsjer og tisser om hverandre.. *HJELP* Heldigvis går eldstemann på do for å bæsje, men kommer ikke så langt når han må tisse noen ganger. Syntes veldig synd på meg selv da jeg hadde blitt nedspydd av minstemann, gikk rett oppi en tissedam av eldstemann for så å prøve å roe minsten som bæsjet ut av bleia.. mmm lekkert.. Heldigvis er det ikke sånn alltid, bare av og til når de er syke og da er det hjelp og få hvis man virkelig trenger det.
ZamZam Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2008 Unnskyld, jeg blander norsk tid med min tid.. Jeg ligger to timer foran, herrgud tenkte jo ikke på det istad da jeg skrev innlegget. Han fikk medisn kl 16 lokal tid ( altså 14 norsk tid), han ble lagt kl 1930 lokal tid altså 1730 norsk tid da hadde han eltt feber igjen.. Hadde han fått igjen feber så raskt som innlegget gir utrykk for hadde jeg dratt rett til legevakten..
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Må bare si en liten ting om feber. Alt fra 37,5 og oppover på voksne mennesker er feber Alt fra 38,0 og oppover på barn er feber Ellers vil jeg bare si god bedring... Var til legen med mini i dag jeg også, og han har ørebetennelse på beggeørene og lungebetennelse på venstre lunge.. Ikke akkurat i god form han heller nei for å si det sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå