Gå til innhold

Vannfødsel på St.Olav??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man føde i vann på St.Olav?? Noen som vet?? Hører både at man kan, og ikke kan.. Vet de har badekar, men vil så gjerne føde i vann, ikke bare sitte der til like før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, nå kan man føde i vann ved St.Olavs!

Det fikk vi beskjed om da vi var på omvisning før jul.

Men det er ikke alle jordmødrene som er "kursa", så det kommer litt an på om hvem som er på jobb...

Skrevet

kan man få epidural om man skal føde i vann?

Skrevet

Nei, tror ikke du kan få noe smertestilende da..?

Ikke helt sikker, men nesten:-)

Skrevet

St.Olavs har fått godkjenning til å ha fødsler i badekar, men det stemmer som en over her skrev at ikke alle jordmødre har blitt kurset i dette enda. Men som jeg forsto begynner de fleste å bli det nå.

Dersom du ønsker å føde i vann kan du ikke ha epidural. Kun "naturlig" smertelindring, ikke epidural eller lystgass. Du får heller ikke føde i vann dersom fostervannet ditt er missfarget eller du har et risikosvangerskap eller en komplisert fødsel på noe vis. Håper dette ga svar på spørsmålene.

Skrevet

Takk for svar, damer :-) puh.. da kan jeg puste litt mer letta ut..Vet at det eneste smertelindringen du kan få i vann, er akupunktur. Men det varme vannet hører jeg er mer enn nok smertelindring for mange- håper det gjelder meg også..

Kan det være at du ikke får føde i vann hvis du har en tilnærmet "styrtfødsel"?? Ei venninne gikk direkte fra 4 til 10 cm, og måtte opp av badekaret i en fart.. hun la det fram slik at man ikke fikk føde i vann der..

Da får jeg bare håpe at fostervannet er som det skal (har hatt et normalt svangerskap fram til nå), og at jeg gjennom samtaler med St.Olav kan prøve å få en JM som er kursa på vannfødsel ..Har ikke termin før i april, så satser på at de treige JM har kommet seg på kurs innen da...

Ble vel litt "vannfødselboom" etter Jordmødrene vil jeg tro, så St.Olav får værsågod henge på ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...