Gå til innhold

for og ungå og revne under fødsel?? hva olje skal man bruke


*FrøkenStrøken*

Anbefalte innlegg

har hørt at man kan minske sjangsen for og revne under fødsel med olje, kapsler og te. men husker ikke åssen slag, er det noen som vet det?? bedre og prøve og forebygge dette:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har kjøpt en olje på helsekost, wedela, fødselsforberedende olje som skal brukes fra uke 34 og skal minske revning og sånt. verdt et forsøk ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL!! Har forsøkt Weleda-oljen ved et tidligere svangerskap. Resultatet ble tidenes soppinfeksjon og masse ubehag. Rakk såvidt å få bukt med dævelskapen før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte bare vanlig baby olje jeg det forje svangerskape og det hjalp masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt å bruke en olje som er rik på vitamin-E. jordnøtt-olje blant annet, men jeg bruker oljen til Babyline (fåes på apotek og babyshop) - det er helt vanlig babyolje som er tilsatt vitamin-E. Den er inneholder ingen allergifremkallende stoffer, og kan brukes på babyen også, når den har kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at jordnøtt olje skal være fint. Synes personelig at det blir så klissete jeg. Fødte en jente på 4 kg for 4 å siden og hadde ikke smurt eller drukket noe som helst på forhånd og jeg sydde to pyntesting bare;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var på innskrivning netopp da sa hun att di har begynt og ta en finger i endetarmen når hode er på vei ut dette for att vi ikke skal revne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte jm om dette sist. Hun svarte at det ikke er oljen som har noe å si, men at man MASSERER mellomkjøttet. Tøyer og strekker på det to-tre minutter en til to ganger daglig. Kan like gjerne bruke olivenolje sa hun. Jeg hadde allerede kjøpt Weleda sin olje, og fikk beskjed om at jeg gjerne kunne bruke denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...