3 skatter ute:) Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 oj her er listen utømmelig papirbordkort- med bilder av brudeparet, gjestene osv. Kjøpe ferdige eller lage selv. brette og sette frem eller henge på glasset med klip små buketter med navnesløyfe servietter med navn små figurer med navn kommer jo veldig ann på hvor mange gjester man skal ha, pris, arbeidet man skal legge i det men fantasien og at det er personlig syns jeg er kjekt
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Ligger et bilde på profilen min..... Det er bare et prøvekort, så skriften var skrevet med kalligrafi penn på de vi brukte.
Mrs. icsi og småen Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Jeg kjøpte billige vinglass på IKEA og malte motiver på dem. (tror jeg hadde tre eller fire motiver som jeg gjentok.) Glassene fikk gjestene med seg hjem, og det var veldig populært. Den ene svigerinna mi broderte bordkort, med navn og en blomst (sommerbryllup), og festet i kartong. Den andre svigerinna mi laget morsomme "perledyr" som hang fast i kortene. Har også vært med på at folk pynter rullestein fra stranden, lager steintroll, mv. Det finnes også en hel bok om brodkort, forresten.. Lykke til!
smuppemor Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Jeg sydde de vi hadde i tyll:) De var ca 3 X 7 cm. Vanskelig å forklare, men prøver... Hadde en pappbit, naturfarga, inni. Med navnet til gjestene på. (Brukte en fin skrift fra Word). Tyll(hvit) på bakside og framside, med søm noen millimeter fra pappen. Sydde tre sider først, putta i pappen, og sydde igjenn. Tyllet er såpass gjennomsiktig at en lett ser skrifta igjennom. Brukte taggesaks rundt sidene. Sydde på en liten rose( kjøpes i stoffbutikken) i hjørnet. Ble veldig fine:) Brukte samme til invitasjonene, selfølgelig større, og sydde på et lite silkebånd som en løkke så de kunne hanges opp:) Brukte roser som var naturhvite(grønne blader), siden brudebuketten også skulle være i hvitt og grønt. Men (stoff)rosene kan kjøpes i andre farger også...
4barns mor Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2008 Vet du hva den boka heter? Hvor får man tak i den?
Mrs. icsi og småen Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Legger ut link, til et par jeg: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=104995&rom=MP http://www.damm.no/fakta_voksne/hobbyboeker/generell_hobby/bordkort http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmDspRte.jsp?item=1628790 Håper du finner noen du liker! (det kom opp flere treff, jeg søkte bare på google, ellers vet jeg det er en som heter bordkort, som de har på noe Hobbyklubb, bokklubbgreier..)
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Vi kjøpte bittesmå gaveesker som vi skrev navnet på og puttet en liten ting nedi. tror det var på bryllupsbutikken.no
inakvad Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 En av mine venninner hadde fått en til å skjære ut hjerter av tre som hun malte og skrev navnene på (hvitt og sølv). De ble veldig fine =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå