Gå til innhold

Bordkort til bryllup..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj

her er listen utømmelig

papirbordkort- med bilder av brudeparet, gjestene osv. Kjøpe ferdige eller lage selv. brette og sette frem eller henge på glasset med klip

små buketter med navnesløyfe

servietter med navn

små figurer med navn

kommer jo veldig ann på hvor mange gjester man skal ha,

pris,

arbeidet man skal legge i det

men fantasien og at det er personlig syns jeg er kjekt

Skrevet

Ligger et bilde på profilen min.....

Det er bare et prøvekort, så skriften var skrevet med kalligrafi penn på de vi brukte.

Skrevet

Jeg kjøpte billige vinglass på IKEA og malte motiver på dem. (tror jeg hadde tre eller fire motiver som jeg gjentok.) Glassene fikk gjestene med seg hjem, og det var veldig populært.

Den ene svigerinna mi broderte bordkort, med navn og en blomst (sommerbryllup), og festet i kartong.

Den andre svigerinna mi laget morsomme "perledyr" som hang fast i kortene.

Har også vært med på at folk pynter rullestein fra stranden, lager steintroll, mv.

Det finnes også en hel bok om brodkort, forresten.. :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg sydde de vi hadde i tyll:) De var ca 3 X 7 cm. Vanskelig å forklare, men prøver...

Hadde en pappbit, naturfarga, inni. Med navnet til gjestene på. (Brukte en fin skrift fra Word). Tyll(hvit) på bakside og framside, med søm noen millimeter fra pappen. Sydde tre sider først, putta i pappen, og sydde igjenn. Tyllet er såpass gjennomsiktig at en lett ser skrifta igjennom.

Brukte taggesaks rundt sidene. Sydde på en liten rose( kjøpes i stoffbutikken) i hjørnet. Ble veldig fine:)

Brukte samme til invitasjonene, selfølgelig større, og sydde på et lite silkebånd som en løkke så de kunne hanges opp:)

Brukte roser som var naturhvite(grønne blader), siden brudebuketten også skulle være i hvitt og grønt. Men (stoff)rosene kan kjøpes i andre farger også...

Skrevet

Vet du hva den boka heter? Hvor får man tak i den?

Skrevet

Legger ut link, til et par jeg:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=104995&rom=MP

http://www.damm.no/fakta_voksne/hobbyboeker/generell_hobby/bordkort

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmDspRte.jsp?item=1628790

Håper du finner noen du liker!

(det kom opp flere treff, jeg søkte bare på google, ellers vet jeg det er en som heter bordkort, som de har på noe Hobbyklubb, bokklubbgreier..)

:)

Skrevet

Vi kjøpte bittesmå gaveesker som vi skrev navnet på og puttet en liten ting nedi. tror det var på bryllupsbutikken.no

Skrevet

En av mine venninner hadde fått en til å skjære ut hjerter av tre som hun malte og skrev navnene på (hvitt og sølv). De ble veldig fine =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...