Gå til innhold

Tverrleie - Fødselen i gang sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det at vår baby ligger i tverrleie kan bety at fødselen kommer i gang sent? Han ligger jo ikke med hodet ned og det er vel det at hodet eller rumpen som gjør sånn at livmorhalsen flater ut og begynner å åpne seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter :)

Skrevet

Mulig jeg tar feil nå, men trodde man måtte ha keisersnitt når barnet lå i tverr-leie? Dersom de ikke får snudd babyen ved vending....

Dersom babyen ligger tverr, vil jeg tro at dere vil få ganske tett oppfølging av sykehus og lege, og få god info av dem. Kan forsøke å finne ut litt om dette, jeg.

Skrevet

Her er hva jordmor Monica Moland sier:

"Det er mye større sjanse for at barnet vil snu seg enn at det blir liggende i tverrleie. Skulle det likevel foretrekke tverrleie vil det bli vurdert i hvert tilfelle om det er mulig å snu/dytte barnet i riktig stilling, avhengig av plass og mengde fostervann. Lar ikke det seg gjøre, blir det nok keisersnitt.

Lykke til videre! Snakk litt med den lille og gi beskjed om hva mor ønsker. Det kan hjelpe. Hilsen Monica."

Skrevet

Tusen takk for svar :) De har visst liten tro på at han skal snu seg, han har ligget sånn her så lenge antar jeg. Men jeg snakker til han hver dag og jeg har også forsøkt å stå på alle fire mens jeg sa til han at han måtte snu seg nå *haha*. Min forrige fikk jeg 2-3 uker før tiden, er egentlig bare det jeg lurer på nå om det at han ligger i tverrleie og at ikke noe presser ned i bekkenet gjør at sansynligheten for at fødselen starter før tiden er mindre. Det gjrø jo ikke noe om det er slik, vil jo ikke at det skal starte av seg selv når han ligger i tverrleie :)

Nå har ikke du lenge igjen? Er det dere selv som skriver "høygravid" bak navnet, eller kommer det av seg selv?

Skrevet

Har nok skrevet det på selv... men i morgen bytter jeg ut høygravid med fødeklar! Da har jeg 3 uker (21 dager) igjen!

Hvor langt er du da??

Skrevet

Jeg har 40 dager igjen fra i dag, så da er jeg jo høygravid nå :) Skal prøve å få skrevet det selv her. Tenk, bare 3 uker igjen! Heldig du :)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...