Gå til innhold

positiv test idag...stressa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann folkens... er litt stressa nå kan du si...

kort fortalt så har jeg vært i et forhold i 6 år, vi mistet gutten vår i 5 mnd for et år siden....nå er forholdeet mellom oss slutt... jeg har funnet meg en ny mann, men vi har kun vært sammen i en mnd...å idag fikk jeg positiv test!!! hva sal jeg gjøre??

jeg er 24 år....og føler dette er litt drøyt.... foreldrene mine vet ikke om den nye mannen min (de er fortsatt så gla i min forige samboer) vil vente til det har gått en stund..

men nå står jeg her gravid... det er ikke tvil om at jeg skal beholde barnet..babyen er hjertelig velkommen, men er bare skikkelig bad timing kan du si... hvordan skal jeg fortelle familien min om dette???

håper på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå vet jeg ikke om du brukte noe da..men visst ikke ta en hvit en og si du ble gravid på prevensjon? Når man er i forhold, så har man sex, og av og til svikter prevensjonet også..

eller bare si det som det er..dere ble gravide, men det var overhodet ikke planlagt :) Men den er hjertelig velkommen fordi..

Skrevet

Gratulerer! Uansett stress så regner jeg med at det er en glad nyhet:-)

Det første jeg ville gjort er å introdusere kjæresten din til foreldrene dine. Du trenger ikke fortelle om barnet før om en måned eller to(eller tre?) så du har tid på å gjøre dem litt kjent med hverandre. Og når de skjønner at du har det bra med denne nye så vil de også sette pris på nyheten om at et nytt barnebarn er på vei, selv om det kanskje vil ta tid for dem å venne seg til tanken på både ny mann og barn, så vil de nok til syvende og sist godta det, og bli glad på dine vegne. Nå kjenner jeg selvsagt ikke foreldrene dine, men hvis de er alminnelig oppegående mennesker, så vil de nok bry seg mer om at du er lykkelig i din situasjon, og la fortiden bli fortid.

Lykke til!

Klem,

Skrevet

heisann...både meg og typen min er glad for dette.. han jublet når jeg fortalte det til han... begge er klar for å få barn, det var bare litt vell tidlig i forholdet... jeg vet at familien støtter meg til slutt, men gruer meg så fælt til og fortelle dem dette-...tror det er fjernt for dem at eg har funnet meg en ny..åsså er jeg gravid i tillegg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...